Leroy Merlin wprowadza samoobsługowe kasy

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 6-9 minut
aktualizacja: 2011-06-07 14:45:34
Leroy Merlin wprowadza samoobsługowe kasy
Otwarcie czterech nowych sklepów, uruchomienie internetowej platformy sprzedażowej, wprowadzenie samoobsługowych kas to najważniejsze projekty realizowane przez Leroy Merlin Polska w roku jubileuszu firmy. 15 lat temu Leroy Merlin otworzyła pierwszy sklep budowlano – dekoracyjny w Piasecznie pod Warszawą.

Leroy Merlin wprowadza samoobsługowe kasy 3 czerwca 2011 r. Leroy Merlin Polska, sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych, otworzyła drugi sklep w Gliwicach i tym samym 40. placówkę handlową w Polsce. Sklep w Gliwicach zlokalizowany jest obok Centrum Handlowego Auchan, przy ul. Rybnickiej 211. Powierzchnia handlowa sklepu to około 10 500 metrów kw.  Sklep przy ul. Rybnickiej 211 jest drugim marketem Leroy Merlin w Gliwicach. Pierwszy powstał w tym mieście w 2006 r. i mieści się przy Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego 3.

Do końca 2011 r. Leroy Merlin Polska planuje otwarcie kolejnych trzech sklepów: w Białymstoku, Puławach i Zielonej Górze. We wszystkich trzech lokalizacjach trwają już prace budowlane. Jako pierwszy oddany zostanie sklep w Białymstoku. Będzie to drugi market spod znaku zielonego trójkąta w tym mieście. Przewidziana powierzchnia handlowa sklepu to ok. 8 tys. metrów kw. Kolejne dwa sklepy, tj. w Puławach i Zielonej Górze, dysponować będą odpowiednio ok. 7700 metrów kw. i ok. 12 tys. metrów kw. powierzchni handlowej.

 

- Każdy nowy sklep to powód do świętowania, bo otwiera możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami. Przywiązujemy dużą wagę do tego, aby relacje miały postać partnerskich – mówi Christophe Dubus, Dyrektor Generalny Leroy Merlin Polska.

 

Jak dodaje, w kulturze firmy ważne miejsce zajmują regularne spotkania z klientami. Są to np. spotkania relacyjne poświęcone, m.in. prezentacji nowości w ofercie handlowej i usługowej, czy odwiedziny w domach klientów. Do spotkań z klientami zawsze dochodzi przed otwarciem nowego sklepu. Spotkania te służą poznaniu opinii na temat rozwiązań w nowym sklepie i dają możliwość dokonania ewentualnych modyfikacji, w celu lepszego dopasowania do potrzeb i oczekiwań klientów.

 

Tradycyjna sprzedaż pozostaje najważniejszym kanałem dystrybucji w Leroy Merlin. Firma dostrzega jednak rosnące zainteresowanie sprzedażą przez Internet. Z początkiem 2011 r. Leroy Merlin rozpoczęła pracę nad uruchomieniem własnej internetowej platformy sprzedażowej. Sprzedaż pierwszych produktów ruszyła w marcu. Obecnie oferta obejmuje około 1000 pozycji. Zakupów w sieci można dokonać poprzez stronę internetową .

 

- Planujemy stopniowe rozszerzanie oferty handlowej w Internecie. W przyszłym roku pojawi się oddzielny serwis internetowy przeznaczony wyłącznie do e-zakupów - mówi Jarosław Truchel, Dyrektor Marketingu i Produktu, odpowiadający za uruchomienie projektu e-commerce w Leroy Merlin.  

Kolejnym udogodnieniem dla klientów, tym razem w handlu tradycyjnym jest wprowadzenie kas samoobsługowych.
Pierwsze tego typu kasy zaczną obsługiwać klientów w sklepie Leroy Merlin w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie.

 

- W ciągu dwóch-trzech miesięcy ruszy test. Przewidujemy, że będą z nich korzystać klienci z tzw. małymi koszykami. Cztery stanowiska samoobsługowe wspierać będzie jeden kasjer. Klienci sami będą skanować swoje produkty, wybierając formę płatności za pomocą ekranu dotykowego, a z wydrukowanym paragonem będą mogli udać się do Punktu Informacyjnego, by uzyskać fakturę – mówi Dubus.

 

Leroy Merlin jest pierwszą firmą w branży, która zdecydowała się na wprowadzenie tego rozwiązania.

Firma liczy, że korzystać z niego będzie około 20 proc. klientów. Z doświadczeń Francji i Hiszpanii, gdzie kasy już działają wynika, że z kas samoobsługowych najczęściej korzystają pojedyncze osoby, a wielkość koszyka nie przekracza 10 produktów. Osoby poniżej 35 roku życia, które najchętniej korzystają z tej formy płatności, doceniają szybkość i prostotę tego rozwiązania. Ponad 60 proc. użytkowników samoobsługowych kas nie potrzebuje pomocy asystenta-kasjera.

 

Otwarcie nowych sklepów, uruchomienie sprzedaży w Internecie oraz planowane wprowadzenie kas samoobsługowych to kluczowe projekty realizowane w roku jubileuszu firmy. W 2011 r. mija piętnaście lat od otwarcia pierwszego sklepu Leroy Merlin w Polsce. Market powstał w Piasecznie pod Warszawą i mieścił się obok hipermarketu Auchan, dzieląc pod jednym dachem wspólną przestrzeń handlową.

Sklep zatrudniał  około 100 osób, a jego dyrektorem był Christophe Perrin, który jednocześnie sprawował funkcję prezesa spółki. Sklep w Piasecznie był pierwszym marketem budowlano-dekoracyjnym w Polsce, który przetarł szlaki wielko powierzchniowej sprzedaży materiałów budowlanych, narzędzi, artykułów do majsterkowania, wyposażenia i dekoracji wnętrz oraz artykułów ogrodniczych. Klientów obsługiwał do 1999 r. Zastąpił go nowy market, wybudowany już od podstaw dla Leroy Merlin.

 

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły
Budowa stolika pomocniczego przydatnego w trakcie grilla
Budowa stolika pomocniczego przydatnego w trakcie grilla
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!