Budujemy Dom
Przed budową / Budowa krok po kroku / Aktualności

Firma SIG uruchomiła platformę e-commerce

SIG, międzynarodowa firma z sektora dostaw materiałów budowlanych, uruchomiła największą na rynku budowlanym, kierowaną do Klientów biznesowych platformę e-commerce. Jej celem jest ułatwienie zakupów dotychczasowym klientom, a także zwiększenie dotarcia do nowych grup docelowych. Nowoczesny system sprzedaży online potwierdza ugruntowaną pozycję marki na tym rynku.

Firma SIG uruchomiła platformę e-commerce

Platforma e-commerce rozwijana jest w metodologii zwinnej, dlatego w pierwszej kolejności oferuje funkcjonalności, które zostały wskazane uczestniczących w fazie pilotażowej Klientów jako najistotniejsze. Wśród nich znajdują się m.in.: łatwy dostęp do indywidualnych cen wynikających z umów, do informacji o stanach magazynowych, szczegółowe dane produktów, zdjęcia i dokumentacje techniczne. Platforma daje również możliwość tworzenia list zakupowych oraz dokonania ponownego zamówienia jednym kliknięciem.

Klienci mogą wybrać zamówienie z dostawą i możliwością rozładunku HDS (samochód z dźwigiem/żurawiem), jak również opcję z odbiorem osobistym w jednym z 50 oddziałów firmy w całej Polsce. Ponadto, dla klientów SIG utworzona została infolinia, odpowiednio przygotowana do wsparcia przy dokonywaniu zakupów e-commerce.

Jako największy wyróżnik możemy podać mocną indywidualizację platformy SIG i jej dostosowanie do potrzeb naszego klienta. Przejawia się to np. indywidualnymi cenami wynikającymi z poszczególnych umów, czy też dedykowanymi funkcjonalnościami dla branży budowlanej – mówi Bartosz Pilch, E-commerce Dyrektor w firmie SIG.

Klienci, którzy zetknęli się z systemem w czasie testów, bardzo go sobie chwalą. Dzięki niemu zakupy stają się bardziej przyjazne, intuicyjne i przede wszystkim ogólnodostępne - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Przykłady z pilota pokazują, że bardzo cenna jest możliwość dokonywania zakupów w najbardziej dogodnym dla klienta czasie, nawet wczesnym rankiem, późnym wieczorem czy w niedzielę, , kiedy stacjonarne oddziały mogą być jeszcze lub już zamknięte. Dodatkowo, poprzez integrację z systemem ERP zapewniany dostęp do oferty w cenach wynikających z ich indywidualnych umów – dodaje.

Bartosz Pilch, E-commerce Dyrektor w firmie SIG
SIG, jako firma o międzynarodowym zasięgu, widzi zmiany zachodzące na rynkach rozwiniętych z nieco szerszej perspektywy. Obserwując, jak rozwija się sprzedaż przez internet w Polsce oraz mając świadomość dystansu, który wciąż dzieli nas w tym względzie do krajów takich jak Wielka Brytania, Niemcy czy Holandia, upatruje w kanale e-commerce szansę na dalszy rozwój.

Platforma e-commerce ma na celu również ułatwienie funkcjonowania pracownikom stacjonarnych oddziałów firmy SIG. Jednocześnie w perspektywie czasu zakładamy, że w związku ze wzrostem liczby Klientów dzięki działaniom internetowym, może pojawić się konieczność zwiększenia liczby osób obsługujących i realizujących zamówienia w poszczególnych punktach. Założenia te opieramy na przykładach firm działających w podobnym modelu biznesowym w innych krajach, oraz na wynikach badań i raportach rynkowych, zgodnie z którymi w przypadku zakupu materiałów budowlanych, możemy liczyć na tzw. Efekt ROPO (research online, purchase offline) polegający na poszukiwaniu informacji o produktach i ich dostępności w internecie przed zakupem w tradycyjnej placówce handlowej. Z drugiej strony efekt tzw. odwróconego ROPO pozwoli na rozwój sprzedaży w kanale internetowym, dzięki informacjom pozyskanym w tradycyjnych miejscach sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż online oraz tradycyjna będą się nawzajem uzupełniały, a współpraca między nimi pozwoli nam na osiągnięcie synergii i wygeneruje dodatkową wartość dodaną – uzupełnia Bartosz Pilch.

E-commerce to nie tylko sprzedaż przez witrynę internetową. To cały łańcuch wartości, którego prawidłowa konstrukcja z pewnością wpłynie na zwyczaje zakupowe klientów, również w branży budowlanej, która z biegiem czasu będzie się zmieniać, zwłaszcza że coraz więcej w niej osób z pokolenia, dla którego komputer i internet są nieraz bardziej naturalne, niż kartka i długopis. Zwiększająca się popularność zakupów internetowych z pewnością nie ominie także sektora rynku materiałów budowlanych. SIG przewiduje w tej branży coroczny wzrost kanału sprzedaży internetowej.

Firma powiązana: SIG Air Handling Sp. z o.o.
aktualizacja: 2017-01-25

Dodaj komentarz

Zobacz też:

BUDMA 2018 nabiera rozpędu!
BUDMA 2018 nabiera rozpędu! 27 września minął pierwszy termin zgłoszeń na Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA 2018. Jak informują organizatorzy ...
HomeKONCEPT 53 dla koneserów nowoczesności
HomeKONCEPT 53 dla koneserów nowoczesności Pracownia HomeKONCEPT przygotowała bardzo interesującą propozycję projektową, skierowaną do inwestorów szukających nowoczesnych rozwiązań ...
Nowe wydanie katalogu Domy Które Kochacie ARCHON+
Nowe wydanie katalogu Domy Które Kochacie ARCHON+ Najnowsze wydanie katalogu ARCHON+ jest już w sprzedaży! Inwestorzy planujący budowę znajdą w nim ponad 200 Najlepszych Projektów Domów ...
Klub Budujących Dom


Wypełniaj ankiety i zbieraj punkty
na bezpłatną prenumeratę
i inne nagrody

  • Polecamy również
    Czas na Wnętrze Vademecum Domu Energooszczędnego ABC Budowania Dom Polski Wnętrza Twój Dom Twój Styl
Wydanie tabletowe
Budujemy Dom
Mamy dla Ciebie prezent!
Zapisz się do bezpłatnego newslettera BudujemyDom.pl i pobierz GRATIS elektroniczne wydanie miesięcznika "Budujemy Dom".
W każdy czwartek otrzymasz darmowy
poradnik budowlany, a w nim:
  • aktualności z rynku budownictwa jednorodzinnego,
  • porady budowlane,
  • najciekawsze tematy z forum.budujemydom.pl,
  • zapowiedź raportu miesiąca dostępnego w serwisie
    w pełnej wersji.

Czas na wnętrze