Budujemy Dom
Stan surowy / Dachy i rynny / Aktualności

Śpiewające wyniki Braas

Braas plasuje się w ścisłej czołówce rankingu najbardziej rozpoznawalnych marek pokryć dachowych na polskim rynku. Markę Braas spontanicznie wymienia 7 proc. Polaków, z czego 6 proc. wymienia ją jako pierwszą znaną markę (top of mind) [1]. Oto główny wniosek z badania percepcji rynku pokryć dachowych jakie przeprowadził renomowany instytut badawczy GFK Polonia [2].

Co więcej wizerunek marki Braas wśród ogółu badanych jest dość dobry, biorąc pod uwagę kategorię produktów i odsetek badanych, których może ona dotyczyć. Marka Braas postrzegana jest jako marka prestiżowa, oferująca nowoczesne i bardzo dobrej jakości pokrycia dachowe, innowacyjne produkty, a także marka godna zaufania. Te cechy wizerunkowe silnie przypisuje Braasowi jedna czwarta badanych – po 25-23 proc [3].

Wśród znających markę Braas jej wizerunek jest zdecydowanie mocniejszy – w tej grupie Braas najsilniej postrzegany jest jako marka oferująca bardzo dobrej jakości pokrycia dachowe (69 proc. wskazań na oceny najwyższe), marka prestiżowa oferująca nowoczesne - innowacyjne produkty (po 66 proc. wskazań) oraz marka godna zaufania (64 proc.). Blisko połowa znających markę jest także zdania, że jest to marka z tradycjami (46 proc.).

Badania ujęły także tematykę nowatorskiej kampanii reklamowej marki, którą rozpoczęto w lipcu 2010.

„Dachówka” czyli… nowatorskie podejście do kampanii reklamowej

Budowa domu to znaczące przedsięwzięcie ale jednocześnie także okazja do… świętowania. Ten fakt starała się uświadomić Polakom marka Braas we wspomnianej innowacyjnej kampanii reklamowej. W nietypowym spocie stylizowanym na teledysk przedstawiono „Braas Band” w trasie koncertowej, który zmierza wprost na imprezę z okazji ukończenia budowy dachu - „dachówkę”.

Jak wykazało badanie instytutu GFK Polonia odbiór reklamy był dość pozytywny – 41 proc. ogółu respondentów oceniło ją jako pasującą do marki Braas, a w grupie osób znających markę 53 proc. było zdania, że reklama pasuje do tej marki. Respondenci, którym spot przypadł do gustu dostrzegali w reklamie głównie to, że jest wesoła, zabawna i żywiołowa (20 proc. badanych) oraz, że przedstawiała dachówkę (19 proc.). Ponadto zwolennicy reklamy byli zdania, że dobrze dobrana muzyka do niej pasuje (11 proc.). Na pozytywny odbiór spotu wpływ miał niewątpliwie dobry wizerunek marki co potwierdzają opinie, że reklama jest innowacyjna, nowoczesna, a i sama firma jest przebojowa i dynamiczna. Niektórzy respondenci zwracali również uwagę na jej adresatów. Młodzi ludzie budują domy, przez co reklama jest przez nich akceptowana oraz jest dla nich interesująca, ciekawa i oryginalna (po 5 proc.).

-----------

[1] Znajomość spontaniczna innych marek jest na poziomie 2-1 proc. (całego społeczeństwa).
[2] Badanie przeprowadzone przez Instytut GFK Polonia na reprezentatywnej grupie 1000 badanych na zlecenie Monier Sp. z o.o., jesień 2010
[3] To wskazania na ocenę najwyższą na pięciopunktowej skali ocen danej cechy (respondenci otrzymali możliwość wskazania intensywności cechy od 1 do 5)

 

Firma powiązana: Monier Braas
aktualizacja: 2011-02-22

Dodaj komentarz

Blachy Pruszyński Promotorem Polski 2017
Blachy Pruszyński Promotorem Polski 2017 Firma Blachy Pruszyński została doceniona przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska". Wyróżnienie "Promotor Polski" zostało ...
Blachy Pruszyński Ambasadorem Polskiej Gospodarki 2017
Blachy Pruszyński Ambasadorem Polskiej Gospodarki 2017 Firma Blachy Pruszyński otrzymała zaszczytny tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki 2017 w kategorii Najlepsza Jakość. Nagroda jest potwierdzeniem, ...
Wienerberger dokłada kolejną cegiełkę do działalności Fundacji Habitat for Humanity Poland
Wienerberger dokłada kolejną cegiełkę do działalności Fundacji Habitat for Humanity Poland W Polsce współpraca Wienerberger, światowego lidera w produkcji ceramiki budowlanej, z Fundacją Habitat for Humanity Poland ma dwuletnią ...
Najbardziej znane marki
Dachówki ceramiczne - ranking rozpoznawalności firm i produktów
Folie dachowe - ranking rozpoznawalności firm i produktów
Klub Budujących Dom


Wypełniaj ankiety i zbieraj punkty
na bezpłatną prenumeratę
i inne nagrody

  • Polecamy również
    Czas na Wnętrze Vademecum Domu Energooszczędnego ABC Budowania Dom Polski Wnętrza Twój Dom Twój Styl
Wydanie tabletowe
Budujemy Dom
Mamy dla Ciebie prezent!
Zapisz się do bezpłatnego newslettera BudujemyDom.pl i pobierz GRATIS elektroniczne wydanie miesięcznika "Budujemy Dom".
W każdy czwartek otrzymasz darmowy
poradnik budowlany, a w nim:
  • aktualności z rynku budownictwa jednorodzinnego,
  • porady budowlane,
  • najciekawsze tematy z forum.budujemydom.pl,
  • zapowiedź raportu miesiąca dostępnego w serwisie
    w pełnej wersji.

Czas na wnętrze