Budujemy Dom
Wokół domu / Garaż / Artykuły

Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - piloty najsłabszym elementem napędu

Napęd w wyraźny sposób podniósł walory użytkowe bram. Serwisantów wzywamy, kiedy bramy nie unoszą się płynnym ruchem, tylko wpadają w konwulsje. Piloty, które przywiózł monter, okazały się marnej jakości. Po jednym upadku wymagały wymiany. Kolejne modele były trochę lepsze, lecz nadal oceniam je jako najsłabszy element napędu - mówią Natalia i Jarek, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy bramę garażową użytkują od 2003 r.

Parametry garażu: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 36 m2. W garażu grzejnik, który z powodu nieszczelnych bram został zakręcony.

Charakterystyka:

  • Bramy – dwie uchylne płytowe, wykonane z przetłaczanej blachy stalowej, od wewnątrz garażu zaizolowane płytami styropianu o gr. 30 mm, od strony zewnętrznej wykończone farbą proszkową w kolorze brązowym; wymiary 2500 × 2250 mm. 
  • Napęd – z paskiem kewlarowym i enkoderem do wykrywania przeszkód, siła uciągu 600 N; zamontowany w 2005 r. 
  • Sterowanie – 3 piloty dwukanałowe.
Dwie uchylne płytowe bramy garażowe zamontowano głęboko pod występem dachu i przedzielono wymurowanymi słupami
Dwie uchylne płytowe bramy garażowe zamontowano głęboko pod występem dachu i przedzielono wymurowanymi słupami

Decyzja: nie mieliśmy wpływu na wielkość garażu oraz układ, liczbę i rodzaj bram, ponieważ kupiliśmy dom z takim wyposażeniem. Na naszym osiedlu deweloper w identyczny sposób wyposażył wszystkie budynki. Zastosował najpopularniejsze w tamtym okresie płytowe uchylne bramy – więc jedyne, co wtedy sprawdziliśmy, to czy mają izolację termiczną.

Napęd do wrót dodaliśmy po dwóch latach po przeprowadzce, gdy zmęczyła nas ręczna obsługa dwóch uchylnych bram. Bez względu na aurę musieliśmy wychodzić z samochodu i dźwigać wrota, a to nie było komfortowe. Napędy zamówiliśmy u sprawdzonego i uznanego producenta.

Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - rady i przestrogi:

  • Napęd – z paskiem kewlarowym i enkoderem do wykrywania przeszkód, siła uciągu 600 N; zamontowany w 2005 r.
    Natalia: napęd w wyraźny sposób podniósł walory użytkowe bram. Serwisantów wzywamy, kiedy bramy nie unoszą się płynnym ruchem, tylko wpadają w konwulsje.

    Kłopot ze sterowaniem pojawia się podczas wyłączeń prądu. Kilka razy brak prądu zastał mnie z samochodem wewnątrz garażu i nie mogłam sama zwolnić linki do ręcznego uruchamiania wrót, ponieważ mój zasięg ramion jest zbyt mały, a samochód zbyt wysoki. O pomoc musiałam prosić ochronę osiedla.

    Piloty, które przywiózł monter, okazały się marnej jakości. Po jednym upadku wymagały wymiany. Kolejne modele były trochę lepsze, lecz nadal oceniam je jako najsłabszy element napędu.

  • Posiadanie dwóch mniejszych bram, a nie jednej dużej, doceniliśmy już podczas pierwszej śnieżycy. Kiedy któreś z nas wjeżdżało na swoje miejsce postojowe, do garażu wpadało mniej śniegu i mroźnego powietrza, bo drugie wrota pozostawały zamknięte.

    Szybko się okazało, że wrotom brakuje szczelności – nie mają bowiem progowej, ani bocznych gumowych uszczelek, ściśle przylegających do posadzki i ościeżnicy. Wskutek tego zimno i brud dostają się do garażu. Byłoby jeszcze gorzej, gdyby wjazd nie był cofnięty głęboko pod występ dachu i nie osłaniały go murowane słupy.

    Para słupów przedziela obie bramy, co wymaga właściwego manewrowania samochodami. Choć na słupy trzeba uważać podczas wjeżdżania i wyjeżdżania, szybko przyzwyczailiśmy się do tego rodzaju operacji. Podobnie jak do konieczności parkowania aut w odpowiedniej odległości od wrót, które unosząc się do góry, zataczają szeroki łuk w stronę podjazdu. Garażując na podjeździe, nie można przekroczyć linii słupów.

    Goście często podjeżdżają jednak zbyt blisko wrót i dopiero po założeniu napędu od uderzenia chroni je czujnik przeszkody. Wcześniej musieliśmy sami uważnie operować bramą. Ościeżnica i próg, wykonane ze stali, po kilku latach zaczęły rdzewieć.

Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - koszty:

  • Napęd z montażem 3600 zł. 
  • Serwisowanie 100–200 zł.
Wprawione w ruch wrota zabierają miejsce przed garażem Uchylne płytowe wrota na zewnątrz wykończono przetłaczaną i proszkowo polakierowaną blachą stalową
Wprawione w ruch wrota zabierają miejsce przed garażem Uchylne płytowe wrota na zewnątrz wykończono przetłaczaną i proszkowo polakierowaną blachą stalową

Lilianna Jampolska

aktualizacja: 2017-07-28

Dodaj komentarz

Zobacz też:

Zadaj pytanie naszemu ekspertowi
 
Nowość w ofercie KRISPOL - okleina Beton 2
Nowość w ofercie KRISPOL - okleina Beton 2 Firma KRISPOL wprowadziła do swojej oferty okleinę Beton 2. Nowy dekor to idealna propozycja dla wszystkich miłośników szarości i industrialnych ...
Solidna taktyka na bezpieczny dom
Solidna taktyka na bezpieczny dom Dwie solidne marki w swojej branży - KRISPOL i Solid Security - połączyły siły na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa klientom indywidualnym. ...
Napęd ProMatic firmy Hörmann z system BiSecur za pół ceny!
Napęd ProMatic firmy Hörmann z system BiSecur za pół ceny! Jak zyskać pewność, że nikt niepowołany nie wtargnie do naszego domostwa? Jak uniknąć obaw o bezpieczeństwo samochodu i innych sprzętów ...
Najbardziej znane marki
Bramy garażowe - ranking rozpoznawalności firm i produktów
Klub Budujących Dom


Wypełniaj ankiety i zbieraj punkty
na bezpłatną prenumeratę
i inne nagrody

  • Polecamy również
    Czas na Wnętrze Vademecum Domu Energooszczędnego ABC Budowania Dom Polski Wnętrza Twój Dom Twój Styl
Wydanie tabletowe
Budujemy Dom
Mamy dla Ciebie prezent!
Zapisz się do bezpłatnego newslettera BudujemyDom.pl i pobierz GRATIS elektroniczne wydanie miesięcznika "Budujemy Dom".
W każdy czwartek otrzymasz darmowy
poradnik budowlany, a w nim:
  • aktualności z rynku budownictwa jednorodzinnego,
  • porady budowlane,
  • najciekawsze tematy z forum.budujemydom.pl,
  • zapowiedź raportu miesiąca dostępnego w serwisie
    w pełnej wersji.

Czas na wnętrze