Zamontowaliśmy bramę uchylną ze względu na konieczność posiadania w niej drzwi

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Zamontowaliśmy bramę uchylną ze względu na konieczność posiadania w niej drzwi

W nowej bramie garażowej koniecznie chcieliśmy mieć drzwi o szerokości 1 m, bo w garażu trzymamy rowery i sprzęt ogrodniczy. Głównie dlatego wybraliśmy typ uchylny, a nie segmentowy. Drugim powodem było to, że garaż nie jest ogrzewany - mówią Irena i Witek, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy uchylną bramę garażową użytkują od 2012 r.

aktualizacja: 2022-10-03 11:25:18

Garaż: wolno stojący, na 2 samochody, pow. 24 m2; nieogrzewany.

Brama garażowa:

  • Uchylna, z ocynkowanej blachy stalowej pomalowanej metodą proszkową na kolor brązowy; wymiary 2550 x 2100 mm; termoizolacja z pianki PU o gr. 40 mm. 
  • Napęd - z paskiem kewlarowym i systemem wykrywania przeszkód; siła uciągu 670 N; gwarancja 2 lata. 
  • Sterowanie - 2 piloty dwukanałowe.

Decyzja: przez wiele lat garaż zamykaliśmy dwuskrzydłową bramą. Nie była dostatecznie szczelna i wygodna w obsłudze, więc postanowiliśmy ją wymienić. W nowej koniecznie chcieliśmy mieć drzwi o szerokości 1 m, bo w garażu trzymamy rowery i sprzęt ogrodniczy. Głównie dlatego wybraliśmy typ uchylny, a nie segmentowy. Drugim powodem było to, że garaż nie jest ogrzewany. Stwierdziliśmy jednak, że skoro ma dobrze ocieplone ściany, lepiej kupić wrota z dobrą termoizolacją, żeby do jego wnętrza nie wchodził mróz.

Po bramę pojechaliśmy do znajomych, którzy są dystrybutorem tych urządzeń. Doradzili nam wyroby znanego polskiego producenta, zapewniając, że są trwałe, solidne i bezawaryjne. Na początku kupiliśmy same wrota, bez napędu. Na realizację zamówienia czekaliśmy 3 tygodnie od pomiarów.

Napęd działa na pasku kewlarowym i ma m.in. system wykrywania przeszkód
Napęd działa na pasku kewlarowym i ma m.in. system wykrywania przeszkód

Brama uchylna z drzwiami garażowymi - rady i przestrogi:

  • Irena: brak napędu przeszkadzał mi szczególnie po operacji kręgosłupa, czyli 2 lata po założeniu bramy. Wtedy bez pomocy męża naprawdę trudno mi było dźwigać ciężkie wrota. Ze względów zdrowotnych nalegałam na dodanie automatu i wkrótce kolega elektryk go fachowo dobrał i zamontował. Komfort użytkowania polepszył się momentalnie o 1000%!

    Podobnie jak w przypadku bramy, zależało nam na napędzie solidnym i bezusterkowym. Dzięki niemu wrota hamują przed przeszkodą i płynnie dociskają się do podłoża, mają zabezpieczenie przed podważeniem. Używamy dwóch dwukanałowych pilotów - jeden wozimy w samochodzie, drugi znajduje się w garażu, więc nie potrzebujemy przycisku na ścianie. Mniejsze drzwi otwieramy kluczem.

  • Witek: szczególnie wygodne w naszej bramie, oczywiście oprócz dodanej automatyki, są drzwi. Dzięki nim nie musimy otwierać całych wrót, jeśli chcemy wejść do garażu po rower, czy narzędzia. Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać w pomieszczeniu ciepło w zimie, a w lecie chłód. Polecam je, choć ostrzegam, że taka brama jest cięższa i napęd musiał być mocniejszy i droższy. Całość razem super funkcjonuje. Płyta jest "ciepła" dzięki piance PU i szczelna, bo ma elastyczne uszczelki. Raz w roku pryskam zawiasy i zamki smarem WD40, więc brama i drzwi płynnie chodzą. Do przeglądu napędu wzywam elektryka.

Koszty zakupu i montażu bramy uchylnej z drzwiami garażowymi:

  • brama uchylna z montażem 2000 zł; 
  • napęd 1200 zł i montaż 500 zł; 
  • przegląd 100 zł.

Galeria zdjęć

Redaktor: Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Uchylne wrota daleko wysuwają się nad podjazd przed garażem.

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły