Garaż: w bryle budynku, na dwa samochody, powierzchnia 50 m2; ogrzewany.
Bramy garażowe:
- 2 segmentowe, górne; wymiary 2500 × 2200 mm; wykonane z blachy ocynkowanej o gr. 0,5 mm i wykończone laminatem; wewnątrz segmentów pianka poliuretanowa o gr. 48 mm.
- Napęd - każdy z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 600 N, system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada dociskowa.
- Sterowanie - 5 pilotów czterokanałowych.
Decyzja: bryła domu nie wyglądała ładnie z jedną szeroką bramą, więc poprosiliśmy architektkę o dwie mniejsze. Takie rozwiązanie jest dobre również dlatego, że nie korzystamy z aut o tej samej porze dnia. Trzeci powód - nasi rodzice mają w garażu szeroką bramę segmentową, ale ich napęd szwankuje. Źle ciągnie wrota, jakby był za słaby. Chcieliśmy uniknąć takiej sytuacji.
Kiedy nadszedł czas na montaż, poprosiliśmy dystrybutora bram, żeby wycenił kompleksową usługę, czyli segmentowe górne wrota, napędy i montaż. Koszty były wysokie. Zaoszczędziliśmy kilkaset złotych, kupując sami potrzebne elementy. Wybraliśmy je przez Internet. Kierowaliśmy się dobrą jakością i jednocześnie przystępną ceną. Do montażu zatrudniliśmy jednak poleconego instalatora. Kolor bram dopasowaliśmy do okien i drzwi.
Dwie bramy garażowe - rady i przestrogi:
- Agnieszka: choć mamy małe dzieci, nie zdecydowałam się na czujniki optyczne. Bezpieczeństwo dają wbudowane w napędy czujniki wykrywania przeszkody. Mechanizmy łańcuchowe głośno pracują. Słychać to w domu. Dziś rozważyłabym kupno modelu z paskiem kewlarowym, bo podobno jest cichszy i poszerzyłabym o 20 cm otwory wjazdowe. Przy obecnych manewruje się większym samochodem na styk, trzeba bardzo uważać.
- Paweł: wrota zamontowałem w fazie zamykania stanu surowego. Były już położone tynki i posadzka. Montaż trwał dzień. Osobne bramy sprawdzają się dobrze. Instalator od razu dobrze wyregulował napędy, dotąd nie wymagały poprawek. Tylko raz przesmarowałem rolki smarem, bo zaczęły ciężej chodzić. Reszta elementów pracuje dobrze. Wrota są odpowiednio ocieplone, mają spasowane uszczelki. Laminat nie wypłowiał od słońca.
Do sterowania kupiłem aż 5 pilotów czterokanałowych. Po jednym wozimy w samochodach, 1 leży w garażu, 1 w szufladzie, a 1 przekazaliśmy rodzicom, żeby mieli dostęp do naszego domu. Cztery kanały wykorzystałem do operowania bramą wjazdową, oboma garażowymi, furtką.
Koszty zakupu i montażu dwóch bram garażowych:
- bramy z montażem 2500 zł/szt.;
- napędy z montażem 1000 zł/szt.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Wjazdy przedzielono słupami – jeden znajduje się między otworami wjazdowymi, drugi podpiera wysunięty strop.
Dodaj komentarz