Górna segmentowa brama garażowa za 4200 zł

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Górna segmentowa brama garażowa za 4200 zł

Płaszcz bramy na całym obwodzie szczelnie przylega do ścian, nadproża, progu. Uszczelka górna, boczne i progowa nie przepuszczają wody, ani mrozu. Bez żadnej konserwacji nadal są elastyczne i całe, amortyzują docisk skrzydła - mówią Asia i Wiktor, Członkowie Klubu Budujących Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2006 r.

aktualizacja: 2022-10-04 10:37:25

Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 40 m2; ogrzewany.

Brama garażowa:

  • Segmentowa, górna; 4500 x 2150 mm; wykonana z przetłaczanej i ocynkowanej stali, wykończonej laminatem; wewnątrz segmentów 40 mm pianki poliuretanowej.
  • Wyposażenie - obrotowa klamka z ryglem.
  • Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 700 N, prędkość 14 cm/sek., hamowanie przed progiem, blokada dociskowa.
  • Sterowanie - 3 dwukanałowe piloty.
Brama segmentowa, zamontowana za otworem wjazdowym, ma szerokość 4,50 m
Brama segmentowa, zamontowana za otworem wjazdowym, ma szerokość 4,50 m.

Decyzja: Kiedy przyszło do zamknięcia garażu i wykonania ogrodzenia z automatycznym wjazdem, udaliśmy się do lokalnego dystrybutora. Zależało nam na bliskim serwisie i ewentualnych niezwłocznych naprawach. Do garażu wybraliśmy wrota segmentowe. Dystrybutor przyjechał na pomiary, a potem zaproponował model z ocynkowanej stali, powleczonej laminatem. Wybraliśmy fakturę imitującą słoje drewna w kolorze brązowym - dopasowaliśmy ją do ram okien i rynien.

Zdecydowaliśmy się na ręczną obsługę, więc zamówiliśmy klamkę z ryglem. Napęd dodaliśmy po dwóch latach. Podczas budowy domu elektryk przygotował do niego instalację.

Górna segmentowa brama garażowa - rady i przestrogi:

  • Asia: Po dodaniu napędu momentalnie podniósł się komfort obsługi wjazdu, możliwość niewysiadania z samochodu doceniłam szczególnie w zimie i przy brzydkiej pogodzie. Fajne jest to, że brama zyskała nowe zabezpieczenia przed podważeniem i przeszkodami. Skoro wcześniej przyzwyczaiłam się do ręcznego operowania wrotami, awaryjne uruchamianie nie przysparza mi teraz kłopotu, pomaga w tym linka i uchwyt.

    Napęd w garażu działa bezawaryjnie, kilku interwencji wymagał natomiast ten przy bramie w ogrodzeniu. Monter przyjeżdżał bezzwłocznie, na umówioną godzinę. Wtedy przy okazji prosiłam go o przejrzenie w bramie garażowej mechanizmów i napędu. Skrzydło, podnoszone automatycznie, pracuje jednostajnie i w miarę cicho.

  • Wiktor: Płaszcz bramy na całym obwodzie szczelnie przylega do ścian, nadproża, progu. Uszczelka górna, boczne i progowa nie przepuszczają wody, ani mrozu. Bez żadnej konserwacji nadal są elastyczne i całe, amortyzują docisk skrzydła. Nie popękały też uszczelki między czterema segmentami. Oceniam, że brama ma dobrą izolację termiczną i akustyczną, jest dostatecznie wiatroszczelna. W garażu jest ciepło i cicho.

    Laminat zachowuje kolory, brązowy nie wyblakł, a biały nie zżółkł. W okresie pylenia drzew na pierwszym odznacza się jednak żółty pył, zmywam go wodą z węża, albo zmiatam szczotką. Pielęgnacja jest łatwa, konserwacja również. Do tej pory tylko raz wrota zaczęły piszczeć, więc odkurzyłem prowadnice i spryskałem elementy mechaniczne smarem w spreju.

Koszty zakupu i montażu górnej segmentowej bramy garażowej z napędem:

  • brama z montażem 4200 zł;
  • napęd z montażem 1750 zł;
  • serwis 180 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły