W przypadku bardzo hałaśliwej pracy bramy, trzeba sprawdzić zawiasy i mechanizm otwierania. Jeżeli rolki toczne chwieją się podczas ruchu skrzydła, należy je dokręcić. Gdy są zużyte – niezbędna będzie ich wymiana. Zdarza się też, że skorodowane są niektóre elementy bramy. W takiej sytuacji należy je dokładnie oczyścić i zakonserwować. Inną przyczyną problemów jest pęknięcie sprężyn odpowiadających za pracę skrzydła. Ich wymianę trzeba powierzyć specjaliście. Za ten element, wraz z montażem, zapłacimy jednak kilkaset złotych.
Z podobnym kosztem trzeba się liczyć w sytuacji, gdy na skutek błędnego montażu skrzydło trzeba zdemontować i osadzić ponownie. W takich przypadkach warto przemyśleć, czy bardziej opłacalne nie będzie kupno nowej bramy. Najtańsze modele dostępne są bowiem już za niespełna 1000 zł.
WYMIANA SIĘ OPŁACA
Wymiana bramy może być korzystną inwestycją nie tylko dlatego, że koszt zakupu będzie porównywalny do naprawy. Sporo zyskać można także podczas późniejszej eksploatacji. Nowa, sprawnie pracująca brama, to nie tylko większy komfort korzystania z garażu, ale także poprawienie estetyki domu.
Kolejną kwestią jest zminimalizowanie strat ciepła. Montowane przed laty modele miały z reguły słabe parametry termoizolacyjne. Co prawda niektórzy decydują się na docieplenie skrzydła, ale nie zawsze jest to skuteczne i często brama po takim zabiegu nie wygląda zbyt estetycznie.
Aby wymiana zakończyła się sukcesem, trzeba wybrać odpowiedni model, a następnie zamontować go w prawidłowy sposób.
Norbert Skupiński
FOT. KRISPOL