Libet podsumowuje przychody ze sprzedaży za pierwsze półrocze 2016 r.

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Libet podsumowuje przychody ze sprzedaży za pierwsze półrocze 2016 r.

Libet, producent kostki brukowej i materiałów nawierzchniowych klasy premium, wypracował w I półroczu 2016 r. 130,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 3 proc. wobec analogicznego okresu roku 2015.

aktualizacja: 2016-09-30 05:22:56

W pierwszym półroczu 2016 r. przychody ze sprzedaży w Grupie Libet wyniosły 130,7 mln zł, co oznacza wzrost o 3 proc. wobec 127,1 mln zł wypracowanych rok wcześniej. Zwiększona sprzedaż determinowana była w dużej mierze wyprzedażą stanów magazynowych. Wynik EBITDA wyniósł w omawianym okresie 7,3 mln zł, podczas gdy w 2015 r. było to 17,6 mln zł. Na poziomie netto wynik wyniósł minus 7,2 mln zł w porównaniu do 1,4 mln zł zysku w roku ubiegłym.

Od początku roku obserwujemy na rynku silną presję cenową. Brakuje dużych przetargów, dlatego producenci gotowi są sprzedawać swoje towary dużo taniej, byleby tylko nie zalegały one na magazynie - tłumaczy Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet SA. - Odnotowaliśmy również wzrost kosztów sprzedaży. Wynika on ze zwiększonych nakładów na rozwój sieci dystrybucji oraz inwestycji w kanały sprzedaży wysokomarżowych płyt ceramicznych. Obserwujemy jednocześnie wzrost cen usług zewnętrznych - dodaje.

W I półroczu 2016 roku Libet konsekwentnie rozwijał ofertę w zakresie produktów Premium. Wszystkie 50 nowości zaprezentowanych w tegorocznym katalogu to produkty z tego segmentu.

Obserwujemy stały wzrost sprzedaży wysokomarżowych produktów Premium. W tym segmencie jesteśmy liderem rynku i wyznaczamy nowe trendy dla całej branży. Dlatego też często to do nas w pierwszej kolejności trafiają klienci doceniający nowe, ciekawe rozwiązania w zakresie wzornictwa. Sprzedaż tej klasy produktów odpowiadała w pierwszym półroczu za 46 proc. sprzedaży ogółem - mówi Thomas Lehmann.

Libet niezmiennie koncentruje się na rozwoju sieci sprzedaży oraz dalszym rozwoju dystrybucji poprzez sieć punktów Platinium. Producent podpisał nowe umowy dystrybucyjne z największymi odbiorcami i posiada aktualnie 82 punkty APS Platinium z ogrodami wystawowymi.

Spółka inwestuje również w zacieśnianie relacji z wykonawcami i architektami. Organizuje szereg cyklicznych szkoleń dla brukarzy i z myślą o nich wprowadziła w ostatnim czasie bardzo atrakcyjny program premiowy. Działania te miały stymulujący wpływ na sprzedaż w I półroczu 2016 r.

Na zdjęciu: Gres porcelanowy EVO_2/E™ z oferty Libet

Firma powiązana:
Libet

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły
Odmień swój balkon: proste triki remontowe!
Odmień swój balkon: proste triki remontowe!
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!