Budujemy Dom
Wokół domu / Tarasy i balkony / Aktualności

Libet podsumowuje przychody ze sprzedaży za pierwsze półrocze 2016 r.

Libet, producent kostki brukowej i materiałów nawierzchniowych klasy premium, wypracował w I półroczu 2016 r. 130,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 3 proc. wobec analogicznego okresu roku 2015.

Libet podsumowuje przychody ze sprzedaży za pierwsze półrocze 2016 r.

W pierwszym półroczu 2016 r. przychody ze sprzedaży w Grupie Libet wyniosły 130,7 mln zł, co oznacza wzrost o 3 proc. wobec 127,1 mln zł wypracowanych rok wcześniej. Zwiększona sprzedaż determinowana była w dużej mierze wyprzedażą stanów magazynowych. Wynik EBITDA wyniósł w omawianym okresie 7,3 mln zł, podczas gdy w 2015 r. było to 17,6 mln zł. Na poziomie netto wynik wyniósł minus 7,2 mln zł w porównaniu do 1,4 mln zł zysku w roku ubiegłym.

Od początku roku obserwujemy na rynku silną presję cenową. Brakuje dużych przetargów, dlatego producenci gotowi są sprzedawać swoje towary dużo taniej, byleby tylko nie zalegały one na magazynie - tłumaczy Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet SA. - Odnotowaliśmy również wzrost kosztów sprzedaży. Wynika on ze zwiększonych nakładów na rozwój sieci dystrybucji oraz inwestycji w kanały sprzedaży wysokomarżowych płyt ceramicznych. Obserwujemy jednocześnie wzrost cen usług zewnętrznych - dodaje.

W I półroczu 2016 roku Libet konsekwentnie rozwijał ofertę w zakresie produktów Premium. Wszystkie 50 nowości zaprezentowanych w tegorocznym katalogu to produkty z tego segmentu.

Obserwujemy stały wzrost sprzedaży wysokomarżowych produktów Premium. W tym segmencie jesteśmy liderem rynku i wyznaczamy nowe trendy dla całej branży. Dlatego też często to do nas w pierwszej kolejności trafiają klienci doceniający nowe, ciekawe rozwiązania w zakresie wzornictwa. Sprzedaż tej klasy produktów odpowiadała w pierwszym półroczu za 46 proc. sprzedaży ogółem - mówi Thomas Lehmann.

Libet niezmiennie koncentruje się na rozwoju sieci sprzedaży oraz dalszym rozwoju dystrybucji poprzez sieć punktów Platinium. Producent podpisał nowe umowy dystrybucyjne z największymi odbiorcami i posiada aktualnie 82 punkty APS Platinium z ogrodami wystawowymi.

Spółka inwestuje również w zacieśnianie relacji z wykonawcami i architektami. Organizuje szereg cyklicznych szkoleń dla brukarzy i z myślą o nich wprowadziła w ostatnim czasie bardzo atrakcyjny program premiowy. Działania te miały stymulujący wpływ na sprzedaż w I półroczu 2016 r.

Na zdjęciu: Gres porcelanowy EVO_2/E™ z oferty Libet

Firma powiązana: Libet
aktualizacja: 2016-09-30

Dodaj komentarz

Zobacz też:

Kosze zlewowe - nowość w ofercie Galeco
Kosze zlewowe - nowość w ofercie Galeco Od sierpnia 2017 r. w ofercie Galeco dostępne są kosze zlewowe ułatwiające odprowadzenie wody z płaskich powierzchni np. tarasów czy balkonów.
Nowe markizy Markilux z kanciastą kasetą poszycia
Nowe markizy Markilux z kanciastą kasetą poszycia Tarasy, okna i ogrody zimowe potrzebują latem skutecznej ochrony przed upałem, oślepiającym światłem i ciepłem. Z markizą pod szkłem, ...
Dwa nowe napędy do markiz firmy Becker
Dwa nowe napędy do markiz firmy Becker Becker wprowadza na rynek dwa nowe napędy z przeznaczeniem do montażu w osłonach przeciwsłonecznych o symbolach E12 i C12. Nowe produkty ...
Klub Budujących Dom


Wypełniaj ankiety i zbieraj punkty
na bezpłatną prenumeratę
i inne nagrody

  • Polecamy również
    Czas na Wnętrze Vademecum Domu Energooszczędnego ABC Budowania Dom Polski Wnętrza Twój Dom Twój Styl
Wydanie tabletowe
Budujemy Dom
Mamy dla Ciebie prezent!
Zapisz się do bezpłatnego newslettera BudujemyDom.pl i pobierz GRATIS elektroniczne wydanie miesięcznika "Budujemy Dom".
W każdy czwartek otrzymasz darmowy
poradnik budowlany, a w nim:
  • aktualności z rynku budownictwa jednorodzinnego,
  • porady budowlane,
  • najciekawsze tematy z forum.budujemydom.pl,
  • zapowiedź raportu miesiąca dostępnego w serwisie
    w pełnej wersji.

Czas na wnętrze