Dofinansowanie usuwania azbestu

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 9-16 minut
Dofinansowanie usuwania azbestu
To czy gmina udziela właścicielom domów jednorodzinnych dofinansowania na demontaż i transport pokrycia z płyt azbestowo-cementowych, zależy od uchwał podjętych przez radę gminy.

fot. Istockphoto.com
W jednej gminie dofinansowania może nie być, w innej koszty zdjęcia i wywozu szkodliwych materiałów są w całości refinansowane. Właściciele domów jednorodzinnych powinni więc sprawdzić w urzędzie, czy uchwała rady gminy nie wprowadziła korzystniejszych warunków związanych z wymianą pokrycia dachowego.

 

Jeśli jest możliwość uzyskania dotacji, to trzeba się upewnić, czy spełnia się wymagania określone w uchwale o dofinansowaniu i jeśli tak, to złożyć wniosek w urzędzie gminy. A oto przykłady gmin, starostw i miast, w których można się ubiegać o dofinansowanie demontażu i wywozu pokryć azbestowo-cementowych.

Starostwo Powiatowe w Suchej Beskidzkiej

Dofinansowanie obejmuje koszty unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, czyli koszty ich transportu i składowania. O dofinansowanie może ubiegać się osoba fizyczna posiadającą budynek na terenie Powiatu Suskiego. Dofinansowanie jest w wysokości 40% poniesionych kosztów, ale nie więcej niż 1000 zł.

 

Aby uzyskać takie dofinansowanie, należy złożyć fakturę wystawioną przez przedsiębiorcę mającego zezwolenie na wywóz odpadów azbestowych oraz wypełnić wniosek. Zasady ubiegania się o dofinansowanie oraz wzory dokumentów zawarte są w procedurze WS-1 na stronie . Od 2004 r. dofinansowano 460 osobom unieszkodliwianie 989 ton odpadów, na co przeznaczono 188 749 zł.

Gmina Będzin

Gmina finansuje w 100% koszty demontażu, transportu i unieszkodliwiania odpadów azbestowych, pochodzących z pokryć dachowych i elewacji budynków. O dofinansowanie usuwania azbestu mogą ubiegać się osoby fizyczne, nieprowadzące działalności gospodarczej.

 

Do wniosku dołącza się:
  1. decyzję starosty o przystąpieniu do likwidacji pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest z budynków mieszkalnych i gospodarczych;
  2. dokument potwierdzający prawo do dysponowania budynkami mieszkalnymi lub gospodarczymi; 
  3. dokument z informacją o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania lub o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone.

Gmina Brwinów

Gmina dofinansowuje wymianę lub likwidację pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest na budynkach mieszkalnych i gospodarczych. Mogą się o to ubiegać osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do nieruchomości znajdującej się na terenie gminy. Dofinansowanie nie obejmuje przedsiębiorców. Dofinansowanie wynosi 8 zł/m² za 50% powierzchni dachowej lub elewacji.

 

Do wniosku należy dołączyć:
  1. kserokopię dokumentu potwierdzającego własność nieruchomości;
  2. zgodę współwłaścicieli, jeśli tytuł prawny do nieruchomości ma kilka osób;
  3. kopię zgłoszenia w Starostwie Powiatowym prac budowlanych lub rozbiórki obiektu budowlanego; 
  4. kopię umowy na wykonanie prac związanych z odbiorem odpadów zawierających azbest z firmą mającą zezwolenie Starosty Pruszkowskiego na usuwanie wyrobów azbestowych na terenie powiatu pruszkowskiego.

Gmina Miejska Pruszcz Gdański

Dofinansowuje demontaż, pakowanie, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. O dofinansowanie mogą się ubiegać m.in. osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie mieszkaniowe w zakresie nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański. Można uzyskać 50% dofinansowania.

 

Aby otrzymać dofinansowanie na usuwanie azbestu
, należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim wniosek z załącznikami:
  1. tytułem prawnym do nieruchomości;
  2. kserokopią zgłoszenia robót rozbiórkowych.

Urząd Miasta w Strzegomiu

Dofinansowaniu podlegają koszty rozebrania pokryć dachowych z płyt azbestowo-cementowych, koszty zabezpieczenia odpadów, transportu i składowania oraz odkurzania powierzchni z pyłu azbestowego. Dofinansowanie przysługuje m.in. osobom fizycznym mającym tytuł prawny do obiektów budowlanych i wiat znajdujących się na terenie gminy Strzegom. Wysokość dofinansowania wynosi 80% udokumentowanych kosztów usuwania i unieszkodliwiania odpadów azbestowych, ale nie więcej niż 2000 zł.

 

Może cię zainteresować
Bezpieczne poddasze - niepalna wełna i ogniochronne płyty g-k Czy blachodachówka pasuje na dach drewnianego domu? Jaka papa na deskowanie? BauderECO - ekologiczna termoizolacja dachu Jakie są zalety blachodachówek z posypką skalną? Czym pokryć nowoczesny dom o bryle stodoły? Zalety i zastosowanie chłodnych dachów SOPREMA Co to jest blachodachówka hybrydowa i jak się ją montuje? Membrany dachowe premium dla doskonałej izolacji dachu Co jest ważne przy układaniu blachy dachowej z posypką skalną? Jaką blachę użyć do wykończenia elewacji? Pokrycia z kruszywem skalnym, czy to rozwiązanie sprawdzi się na każdym dachu? Jak prawidłowo położyć folię paroizolacyjną? Jakie wybrać rolety do okien dachowych? Jaka jest trwałość dachu krytego gontem bitumicznym? Płynna membrana Hyperdesmo - system do renowacji wyeksploatowanych pokryć dachowych Jak doświetlić pomieszczenia domu z płaskim dachem? Rynny stalowe - czy to dobry wybór? Jak obrobić komin z blachy trapezowej? Skuteczna hydroizolacja dachu płaskiego za pomocą membrany PVC Drewno klejone - wszystko co powinieneś wiedzieć Jak podnieść komfort mieszkania na poddaszu? Różnice pomiędzy systemami rynnowymi z PVC i stali powlekanej Zasady poprawnego montażu okna dachowego Konstrukcyjne łuki z drewna gięto-klejonego Dach płaski wentylowany czy niewentylowany? Które rozwiązanie jest lepsze w budynku mieszkalnym? Co to są kratownice drewniane i gdzie je stosować? Nie wyrzucaj pieniędzy w błoto. Oto sposób na obniżenie podatku od deszczu Jakie odległości zachować montując haki do rynny?
Zobacz więcej Zwiń
Do wniosku, który składa się w Urzędzie Miejskim w Strzegomiu, należy dołączyć:
  1. kopię aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do obiektu budowlanego (ewentualnie też zgodę wszystkich współwłaścicieli obiektu na rozbiórkę) oraz
  2. potwierdzenie zgłoszenia w Starostwie Powiatowym w Świdnicy zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest z budynku.

 

Redakcja BudujemyDom

Zdaniem naszych Czytelników

Gość schy bez kicka

18 Jul 2013, 22:39

jesli już , to chybanie pow suski tylko suchski??? czy mi sie wydaje?

27 Dec 2011, 01:55

Cytat państwowe władze to akceptowały wcześniej to niech ich następcy teraz płacą za ich błedy z własnej kieszeni a nie zwykły obywatel niewinny nikomu... Ale to myśmy teraz przejęli władzę...zwykli obywatele...

Gość wer

27 Dec 2011, 01:37

niech go usuwaja ci co go zalegalizowali do sprzedarzy dlaczego człowiek który kupił eternit w czasach kiedy to był ogólnie dostępny ma za to poność odpowiedzialność niech beknie za to ktoś kto sprzedawał produkował i rozprowadzał ten produkt a dodatkowo niech zapłaci za nowe ...

07 Apr 2010, 20:49

Cytat Nic nie wiem o cofnięciu ewentualnych dotacji do usuwania azbestu z funduszu ochrony środowiska gminy. A może jest tak jak tu: Cytat wniosek bez spinacza nieważny, bo tak jest ...

Nic nie wiem o cofnięciu ewentualnych dotacji do usuwania azbestu z funduszu ochrony środowiska gminy.

Gość Zawiedziony

06 Apr 2010, 23:21

Od początku tego - 2010 roku samorządy ponoć nie mogą dofinansowac osób fizycznych w usuwaniu azbestu - takie jest prawo. Ponad 89% dachów z azbestem jest własnością osób fizycznych. Gdzie tu sens i logika i gde równość wobec prawa...

Wiecej na Forum BudujemyDom.pl
Pokaż wszystkie komentarze

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły
Montaż systemu rynnowego PVC
Montaż systemu rynnowego PVC
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!