Parametry garażu: w bryle domu, dwustanowiskowy, ogrzewany, wymiary 7,50 x 6 m, powierzchnia z warsztatem 70 m2, jednowarstwowe ściany zbudowane z bloczków Belix.
Charakterystyka bramy:
- dwie bramy segmentowe, wykonane z ocynkowanych paneli stalowych z przetłoczeniami, izolowanych pianką poliuretanową o grubości 46 mm.
- Na zewnątrz okleina z tworzywa sztucznego w kolorze ciemnobrązowym.
- Wymiary bram - węższa 240 x 200 cm, szersza 275 x 200 cm.
- Bramy kupiono z napędem elektrycznym oraz usługą montażową.
- Napęd sterowany pilotem dwukanałowym, obsługującym bramę garażową i wjazdową.
- Automatyczne ryglowanie bramy.
Decyzja: w poprzednim garażu mieliśmy jedną szeroką bramę. W tym jednak woleliśmy mieć dwie osobne, żeby bez potrzeby nie otwierać nieużywanej w danym momencie części garażu. W zimie ma to znaczenie. Dla lepszej funkcjonalności przedzielimy wnętrze przepierzeniem. Wrota musiały być też dobrze ocieplone.
Węższa brama bez napędu znajduje się w części garażu, w której w ramach hobby remontuję stare samochody. Tu nie potrzebowaliśmy napędu, ale za to mamy kanał pod garażem. Szerszą bramę z napędem mamy tylko tam, gdzie garażujemy samochód, którym się na co dzień poruszamy.
Aby nie przepłacać, przygotowaliśmy otwory wjazdowe o typowych rozmiarach oraz zrezygnowaliśmy z założenia dodatkowych drzwi w węższej bramie. Chodziła nam taka myśl po głowie, by usprawnić komunikację przez garaż. Podczas wyboru bram, patrzyliśmy na markę producenta, bo staramy się nie kupować bubli. Wykonawcę i montera bram polecono nam. Sam wymierzył garaż.
Dwie bramy garażowe - rady i przestrogi:
- Wybór i wyposażenie bram są trafione. Dwie bramy lepiej się sprawdzają niż jedna! Nie przeszkadza nam słupek między bramami. W szerszej bramie mamy po każdej ze stron około 20 cm luzu przy lusterkach. To wystarcza. Przez węższą bramę musimy wjeżdżać z uwagą, ale robimy to tak rzadko, że nie sprawia to kłopotu. Jednak kostka brukowa zmniejszyła wysokość wjazdu do garażu o 10 cm. Brama mogłaby być o 20 cm wyższa.
- Wykonawca polecił nam napęd bardzo czuły na przeszkody. I rzeczywiście, "wyczuwając" podłoże, jakieś 10 cm przed nim brama hamuje i wolniutko dociska się do kostki. Nie ma, jak w poprzedniej, walenia o ziemię. Kiedy przypadkiem zostawiamy coś w świetle otworu, napęd od razu wyłącza się, więc nie potrzeba fotokomórki. Konserwujemy prowadnice i rolki smarem technicznym.
- Basia: Ręczne obsługiwanie bram podobno nie jest trudne, ale mnie sprawia kłopot. Nie umiem odciągnąć rygla. Same wrota są lekkie. Zaizolowanie bram oceniam dobrze. Bramy po zimie Janusz myje myjką ciśnieniową, a potem ja w ciągu lata myję je na bieżąco wężem ogrodowym, bo na okleinie w ciemnym kolorze widać kurz.
Koszty zakupu dwóch bram garażowych i napędu:
- bramy z montażem 3700 zł. Napęd 1700 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Dodaj komentarz