Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 46 m2; ogrzewany.
Brama garażowa:
- Segmentowa, górna;
- Wymiary 510 × 215 cm;
- Z przetłaczanej i ocynkowanej blachy stalowej, wykończonej białym laminatem;
- Wewnątrz segmentów bezfreonowa pianka poliuretanowa o gr. 40 mm.
- Wyposażenie dodatkowe - pochwyty, ręczny rygiel z zamkiem.
- Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 800 N, system z fotokomórkami do wykrywania przeszkody, hamowanie przed progiem, blokada dociskowa.
- Sterowanie - 3 dwukanałowe piloty.
Decyzja: rozważaliśmy zamknięcie wjazdu do garażu bramą uchylną albo segmentową. Wady i zalety uchylnej poznaliśmy w poprzednim domu. Ostatecznie zwyciężyła konstrukcja nowocześniejsza, czyli segmentowa. Bardziej nadawała się do niedzielonego wjazdu o szerokości ponad 5 m. Zamówiliśmy wyrób z ocynkowanej stali, powleczonej białym laminatem. Mamy białe drzwi i okna - uznaliśmy, że brama powinna do nich pasować.
Od razu wyposażyliśmy ją w napęd z trzema pilotami. W garażu są 2 okna, nie jest w nim ciemno, dlatego nie zamawialiśmy w skrzydle przeszkleń, dodaliśmy natomiast zamek i pochwyt. Do zakupu konkretnego modelu zachęciły nas dobre współczynniki U całych wrót oraz tłumienia dźwięków. Jak dotąd brama nas nie zawodzi!
Segmentowa brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:
- Jest świetnie uszczelniona na całym obwodzie, do górnego panelu producent przytwierdził szeroką i elastyczną uszczelkę, która odpowiednio zamyka styk segmentu z nadprożem, a na krańcu dolnego segmentu umieścił równie skuteczną uszczelkę progową - żadna z nich nie sparciała, nie przymarzają do ścian i posadzki. Dobrze zabezpieczył też łączenia między segmentami. Warstwa pianki PU o grubości 40 mm dobrze izoluje cieplnie i akustycznie. W garażu jest ciepło i cicho. Biały laminat nie zżółkł. Umyliśmy go tylko raz po ukończeniu robót kamieniarskich, żeby usunąć pył.
- Jeżeli chodzi o napęd - po kilku latach musieliśmy go wymienić na mocniejszy, bo uszkodziliśmy obudowę, ponadto wrota zostawione w pozycji otwartej zaczynały opadać. Sprawę załatwił serwisant z firmy, która zamontowała bramę wjazdową z napędem. Nowocześniejszy napęd w garażu teraz pracuje bezusterkowo i cicho, nie słychać go z pomieszczeń mieszkalnych. Nie wymagał jeszcze konserwacji. Serwisant regularnie przyjeżdża na przegląd bramy wjazdowej, więc zawsze wtedy prosimy go o przejrzenie mechanizmów w bramie garażowej, w tym napędu. Ręczne awaryjne uruchamianie bramy potrafi wykonać nawet córka.
Koszty zakupu i montażu segmentowej bramy garażowej z napędem:
- brama z montażem 5900 zł;
- nowy napęd z montażem 1050 zł;
- serwis 180 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Dodaj komentarz