Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 38 m2; ogrzewany.
Bramy garażowe:
- Segmentowa, górna;
- Wymiary 500 × 225 cm;
- Ze stali ocynkowanej o gr. 0,5 mm i wykończona laminatem; wewnątrz segmentów pianka PU o gr. 42 mm.
- Napęd - z paskiem kewlarowym, siła uciągu 800 N, system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada dociskowa.
- Sterowanie - 4 piloty dwukanałowe.
Decyzja: wybrałem bramę segmentową z napędem, bo zależało mi na dobrej termoizolacyjności, jakości i atrakcyjnym wyglądzie wrót, długowieczności, możliwie najdłuższej gwarancji i serwisie na żądanie. Najpierw przeglądałem w Internecie fora dyskusyjne i sugerując się najpochlebniejszymi opiniami, wybrałem znanego producenta i sprzedającego jego wyroby dystrybutora. Umówiłem się z nim na kompleksową usługę.
Nie zamówiłem okienek, pochwytów, bo źle wpływają na termoizolację wrót i ułatwiają wejście z zewnątrz niepożądanym osobom, dodatkowo podnoszą cenę.
Brama segmentowa z napędem - rady i przestrogi:
- Na etapie stawiania domu zgłosiłem wykonawcom, jaka będzie brama z napędem. Zgodnie ze sztuką budowlaną, wyprowadzili odpowiednie nadproże i otwór wjazdowy o szerokości 5 m a w jego świetle zastosowali mniejszą warstwę ocieplenia ze styropianu, żeby elementy zamocowania bramy mogły odpowiednio utrzymać się w ścianie. Jestem zadowolony z montażu. Prace trwały 3 godziny, zaskoczyła mnie sprawność tylko dwóch fachowców. Wiedzieli co i jak robić. Na ścianie tuż przy wrotach dodali przycisk, który ułatwia operowanie, gdy w pobliżu nie ma pilota. Polecam to rozwiązanie.
- Uczestnicy forum dyskusyjnego podkreślali, że brama od wybranego przeze mnie producenta jest świetnie zaizolowana cieplnie i akustycznie, ma wysokie segmenty, więc skrzydło ma niewiele uszczelek na ich styku. Jestem pod dużym wrażeniem izolacji! Moja brama jest wystawiona na zachód, czyli na popołudniowe słońce i gorąco, a segmenty od strony garażu są w lecie zimne.
Znakomicie funkcjonują uszczelki. Świetne jest to, że ta progowa wyposażona jest fabrycznie w zintegrowany system wentylacji, który przez okrągły rok zapewnia w garażu komfortowy klimat. W tym pomieszczeniu powinno się mieć przecież również możliwość oddychania czystym powietrzem. Forumowicze często podnosili temat wykorzystania łożyskowych rolek jezdnych w prowadnicach i dobrze je oceniali. Rzeczywiście z nimi moja brama porusza się bardzo cicho i stabilnie. Jest bezusterkowa.
Tylko raz, po roku jej użytkowania, wezwałem serwis do przeglądu. Zrobiłem tak, aby utrzymać gwarancję na napęd. Fachowiec poinstruował mnie, jak powinienem sam dbać o wrota w celu przedłużenia ich żywotności. Stosuję się do jego zaleceń - regularnie czyszczę z kurzu i innych zabrudzeń prowadnice oraz uszczelki. Mechanizmy stalowe smaruję smarem technicznym, a uszczelki silikonowym. Laminat na bramie jest wysokiej jakości - nie ma na nim bąbli, ubytków, nie wypłowiał, wytrzymuje mycie wodą pod ciśnieniem.
Koszty zakupu i montażu bramy segmentowej z napędem:
- brama z napędem i z montażem 7500 zł/szt.;
- przegląd 180 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Zdaniem naszych Czytelników
Gość Tadeusz
15 Mar 2022, 12:30
Czy między sygmentami powinno być prześwit ,bo ekspercki od Wiśniewskiego powiedzieli że to nie są drzwi od lodówki żeby było szczelnie.