Budujemy Dom

Szeroka brama segmentowa z napędem ma tylko jedną wadę!

Artykuł na: 4-5 minut

Otwór wjazdowy - szeroki i wysoki - zapewnia komfort, wrotom segmentowym z napędem też niczego nie możemy zarzucić. Dobrze przylegają do nadproża, są szczelne z każdej strony, jedynie podczas silnego wiatru i deszczu pod uszczelkę progową przedostaje się troszeczkę wody - mówi Monika, Czytelniczka Budujemy Dom, która górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2011 r.

Szeroka brama segmentowa z napędem ma tylko jedną wadę!

Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 40 m2; ogrzewany.

Brama garażowa:

  • Segmentowa, górna; 
  • Wymiary 500 × 210 cm; 
  • Z ocynkowanej stali o gr. 0,5 mm, wykończona laminatem w kolorze złoty dąb; ocieplenie z pianki PU o gr. 46 mm. 
  • Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 750 N, 25 cykli dziennych; amperometryczny system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada w razie podważenia z zewnątrz. 
  • Sterowanie - 5 pilotów czterokanałowych.
Napęd do segmentowej bramy garażowej o sile uciągu 750 N
Napęd o sile uciągu 750 N cicho i płynnie podnosi i opuszcza szerokie wrota.

Decyzja: poprzedni garaż miał bramę uchylną. Pas ruchu na miejsce postojowe był jednak wąski, wjeżdżając i wyjeżdżając autem, musieliśmy z mężem pilnować, żeby zmieścić się w otworze wjazdowym. Kolejna sprawa - otwór był niski, po zamontowaniu boksu na narty na dachu samochodu, nie mogliśmy korzystać z garażu.

Stawanie zbyt blisko pracującego uchylnego skrzydła płytowego też było niemożliwe, bo wysuwa się ono na podjazd. Ciągle musieliśmy na coś uważać, pilnować. Nie było to komfortowe, podobnie jak na początku ręczna obsługa wrót. Potem dodaliśmy napęd i obsługa stała się wygodniejsza, ale nie na tyle, żeby w nowym domu powtórzyć poprzednie rozwiązania.

Już w fazie projektowania budynku powiedzieliśmy architektowi, że chcemy mieć jeden szeroki wjazd i bramę automatycznie podnoszoną do góry. Znając nasze preferencje, architekt od razu wskazał bramę segmentową i odpowiednio zaprojektował w garażu wszystko, co trzeba. Kiedy pomieszczenie wewnątrz było już otynkowane, a posadzka wykończona płytami gresu, pojechaliśmy do dystrybutora markowych bram. Liczyły się wysoka jakość, firmowy montaż, fachowy serwis. Kolor laminatu dobraliśmy do koloru drzwi i ram okien.

Otwór garażowy o szer. 5 m
Przez otwór garażowy o szer. 5 m wygodnie wjeżdżają 2 samochody.
Czujnik podczerwieni i wewnętrzny pochwyt, ułatwiający ręczne podnoszenie skrzydła
Czujnik podczerwieni i wewnętrzny pochwyt, ułatwiający ręczne podnoszenie skrzydła.

Segmentowa brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:

  • Monterzy szybko do nas przyjechali na wizję lokalną i po dwóch tygodniach założyli wrota i napęd w 3 godziny. Ciekawe, że firmowe piloty napędu w garażu nie chciały obsługiwać napędu bramy wjazdowej. Do operowania oboma bramami używaliśmy więc pilotów przeznaczonych do bramy wjazdowej, bo dawały się odpowiednio skonfigurować. Niedawno wymieniliśmy je na nowe, uniwersalne.

  • Tym razem otwór wjazdowy - szeroki i wysoki - zapewnia komfort, wrotom segmentowym z napędem też niczego nie możemy zarzucić. Dobrze przylegają do nadproża, są szczelne z każdej strony, jedynie podczas silnego wiatru i deszczu pod uszczelkę progową przedostaje się troszeczkę wody. Mokre zacieki szybko wysychają. Izolacja termiczna w skrzydle jest na tyle dobra, że garażu w zimie nie potrzebujemy ogrzewać grzejnikiem, wystarcza samo ciepło promieniujące od silników samochodów. Napęd został dopasowany prawidłowo, cicho i płynnie podnosi i opuszcza wrota. Czujka podczerwieni daje ludziom i zwierzętom ochronę przed przytrzaśnięciem. Bramę podpięliśmy pod alarm, ale wykorzystujemy jeszcze wewnętrzny rygiel.

    Jedyna wada tak szerokich wrót jest taka, że podczas awaryjnego ręcznego otwierania są po prostu ciężkie! Trzeba mocno szarpnąć je do góry, trzymając za pochwyt, a potem jeszcze popychać. Gdy jestem ubrana elegancko do pracy, jest to trochę kłopotliwe. Na szczęście, przez 7 lat użytkowania musiałam to zrobić zaledwie kilka razy, więc można wytrzymać. Laminat nie wypłowiał, nie odznacza się na nim kurz.

Segmentowa brama garażowa z napędem - koszty:

  • brama z napędem i montażem 6200 zł; 
  • nowe piloty 90 zł/szt.
Jeden z firmowych pilotów przechowuje się na ścianie garażu (zastępuje przycisk ścienny)
Jeden z firmowych pilotów przechowuje się na ścianie garażu (zastępuje przycisk ścienny).

Lilianna Jampolska

aktualizacja: 2018-09-27

Dodaj komentarz

Zadaj pytanie naszemu ekspertowi
 
 
Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Okres przetwarzania danych: Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w tym konkretnym przypadku, do czasu udzielenia odpowiedzi. Masz prawo do: dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych lub ich przenoszenia. Możesz: odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zażądać, by Twoje wszystkie dane zostały usunięte. Podstawy prawne: art. 5, 6, 12, 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Czytaj więcej
Zapowiedź: Hörmann na targach BAU 2019
Zapowiedź: Hörmann na targach BAU 2019 Ponad 1500 m² zajmie stoisko firmy Hörmann na Targach Architektury, Systemów i Materiałów Budowlanych BAU 2019. Producent pokaże m.in. ...
Firma KRISPOL z tytułem Friendly Workplace
Firma KRISPOL z tytułem Friendly Workplace Tytuł "Friendly Workplace" uzyskują firmy z nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników. Wrzesińska firma ...
Firma KRISPOL podsumowuje 2018 rok
Firma KRISPOL podsumowuje 2018 rok Podsumowanie roku w KRISPOL: 60 salonów KRISHOME, 14 centrów kompetencyjnych dla produktów przemysłowych, wprowadzenie nowych produktów do oferty.

Jak wykonać wylewkę jastrychu pod wodne ogrzewanie podłogowe w garażu?

Odpowiedź eksperta: Przy ogrzewaniu podłogowym garażu wskazane jest użycie do izolacji cieplnej styropianu odmiany EPS 200 lub polistyrenu ekstrudowanego.

polecane produkty i technologie

Bramy garażowe i drzwi wejściowe Hörmann - bezpieczeństwo i komfort

W czasach budownictwa energooszczędnego coraz częściej przywiązujemy wagę do izolacyjności cieplnej stolarki otworowej. Dlatego bramy garażowe w tegorocznej ofercie promocyjnej firmy Hörmann są grubsze i cieplejsze od tych z ubiegłorocznej promocji.
Najbardziej znane marki
Bramy garażowe - ranking rozpoznawalności firm i produktów

Budujemy Dom 11-12/2018

Tradycyjnie nasze ostatnie wydanie w roku poświęcone jest remontom i modernizacjom. Informacje zawarte w artykułach przydadzą się przede wszystkim...

Tylko 9,95 zł

Klub Budujących Dom


Wypełniaj ankiety i zbieraj punkty
na bezpłatną prenumeratę
i inne nagrody

  • Polecamy również
    Czas na Wnętrze Dom Energooszczędny Vademecum ABC Budowania Dom Polski Wnętrza Twój Dom Twój Styl
Wydanie tabletowe
Przeczytaj najnowsze wydanie magazynu Budujemy Dom
Magazyn BudujemyDom
Zamów cotygodniowy poradnik
Cotygodniowy poradnik
W każdy czwartek otrzymasz darmowy poradnik budowlany, a w nim:
- aktualności z rynku budownictwa jednorodzinnego,
- porady budowlane,
- najciekawsze tematy z forum.budujemydom.pl
i odbierz prezent
Odbierz prezent
Zapisz się do bezpłatnego poradnika BudujemyDom.pl i pobierz GRATIS elektroniczne wydanie miesięcznika "Czas na Wnętrze".