Budujemy Dom
Wokół domu / Ogród / Aktualności

Libet podsumował wyniki sprzedaży w 2015 roku

Libet podsumował wyniki sprzedaży w 2015 roku

W 2015 r. Libet wprowadził do oferty rekordową liczbę 79 nowości, z których 90 proc. stanowiły wysokomarżowe produkty Premium. Jednocześnie firma inwestowała w optymalizację kanałów sprzedaży. W wyniku przeprowadzonych zmian, w autoryzowanej sieci Libet znajdują się wyłącznie Autoryzowane Punkty Sprzedaży (APS) Platinium, gwarantujące maksymalny poziom lojalności oraz oferujące najwyższe standardy obsługi. Wzrost przychodów o 6,2 proc. w skali roku to efekt konsekwentnej realizacji strategii Grupy. 

  • Przychody Libet na polskim rynku kostki brukowej i materiałów nawierzchniowych klasy premium wyniosły w 2015 r. 286,6 mln zł i były najwyższe w historii Spółki.
  • Udział produktów Premium w przychodach ogółem wyniósł 44 proc.
  • Libet kontynuował inwestycje w rozwój kanałów sprzedaży. Posiada już 75 Autoryzowanych Punktów Sprzedaży Platinium na terenie całego kraju.
  • Spółka po raz kolejny odnotowała wzrost marży brutto na sprzedaży, która wyniosła w omawianym okresie 23,1 proc. – o 2,6 p.p. więcej niż rok wcześniej.

Rok 2015 był rokiem intensywnych inwestycji. Dynamicznie rozwijaliśmy sieć sprzedaży Libet Platinium. Na przestrzeni 2015 r. liczba tego typu punktów wzrosła o ponad połowę, sięgając 75 lokalizacji. Na terenie większości z nich zbudowaliśmy ogrody wystawowe. Stworzyliśmy wiele materiałów informacyjnych i promocyjnych, m.in. w związku z wprowadzeniem do sprzedaży nowej ekskluzywnej kolekcji gresów porcelanowych Evo_2/e z linii Libet Ceramic. Wszystko to przełożyło się na rekordowe wyniki sprzedaży – komentuje Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.

Cały czas inwestujemy również w zacieśnianie relacji z wykonawcami i architektami. Organizujemy cykliczne szkolenia dla brukarzy i stworzyliśmy z myślą o nich bardzo atrakcyjny program premiowy. Działania te miały wpływ na sprzedaż w 2015 r. i będą czynnikiem stymulującym ją również w kolejnych okresach – dodaje.

Libet przeprowadził w ostatnim kwartale 2015 r. testy na utratę wartości aktywów oraz dokonał odpisów aktualizujących na łączną kwotę ok. 13 mln zł. Przekształcony w związku z odpisami wynik netto wyniósł minus 4,2 mln zł. Bez uwzględnienia odpisów wyniósłby 8,5 mln zł i był na porównywalnym poziomie co w 2014 r. Przekształcony wynik EBITDA sięgnął 36,4 mln zł, natomiast w ujęciu znormalizowanym 45,1 mln zł, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Libet konsekwentnie umacnia się na pozycji krajowego lidera w segmencie Premium, realizując strategię koncentracji na sprzedaży wysokomarżowych produktów. W 2015 r. udział tego typu produktów w sprzedaży ogółem wyniósł 44 proc. Dzięki temu spółka po raz kolejny odnotowała wzrost marży brutto na sprzedaży, która wyniosła w omawianym okresie 23,1 proc. – o 2,6 p.p. więcej niż rok wcześniej. W 2016 r. wszystkie nowości w ofercie będą stanowiły produkty z wyższej półki.

Naszym niezmiennym celem jest zwiększenie sprzedaży produktów Premium tak, aby odpowiadały one za połowę przychodów firmy. Służą temu wszystkie podejmowane działania promocyjne i edukacyjne, oraz inwestycje w naszą sieć sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że pozwoli nam to osiągnąć założone średnioterminowe cele biznesowe - wyjaśnia Thomas Lehmann.

Firma powiązana: Libet
aktualizacja: 2016-03-21

Dodaj komentarz

Zobacz też:

Nowe obrzeża - Libet Bord
Nowe obrzeża - Libet Bord Libet Bord to najnowsza generacja wielofunkcyjnych obrzeży, tworzących stabilne, estetyczne wykończenie nawierzchni. Rozwiązanie bazujące ...
Palisada Hestra w ofercie Polbruk
Palisada Hestra w ofercie Polbruk W ofercie linii "Architektura" marki Polbruk pojawiła się palisada Hestra. Dzięki dużej wysokości – 100 cm – produkt spełnia swoją ...
Stalowe paleniska ogrodowe marki Hitze
Stalowe paleniska ogrodowe marki Hitze Stalowe paleniska ogrodowe to bezpieczna i nowoczesna alternatywa dla tradycyjnego ogniska czy grilla. Pełnią funkcję użytkową i dekoracyjną.
Klub Budujących Dom


Wypełniaj ankiety i zbieraj punkty
na bezpłatną prenumeratę
i inne nagrody

  • Polecamy również
    Czas na Wnętrze Vademecum Domu Energooszczędnego ABC Budowania Dom Polski Wnętrza Twój Dom Twój Styl
Wydanie tabletowe
Budujemy Dom
Mamy dla Ciebie prezent!
Zapisz się do bezpłatnego newslettera BudujemyDom.pl i pobierz GRATIS elektroniczne wydanie miesięcznika "Budujemy Dom".
W każdy czwartek otrzymasz darmowy
poradnik budowlany, a w nim:
  • aktualności z rynku budownictwa jednorodzinnego,
  • porady budowlane,
  • najciekawsze tematy z forum.budujemydom.pl,
  • zapowiedź raportu miesiąca dostępnego w serwisie
    w pełnej wersji.

Czas na wnętrze