Artykuł pochodzi z: Budujemy Dom - Wnętrza 2010

Urządzamy pokój do pracy

Wygodny i zaciszny, ale też otwarty na świat dzięki łączom multimediów – gabinet jest nam coraz bardziej potrzebny. Nawet tym, którzy spędzają w biurze więcej niż osiem godzin, zdarza się wieczorami odrabiać „pracę domową”. Takie czasy!

Urządzamy pokój do pracy
(fot. Kinnarps)
W gabinecie rządzi funkcja – jego wyposażenie zależy od charakteru pracy właściciela. Jednak pewne zjawiska stają się zasadą: coraz rzadziej potrzebujemy w nim wielkiego biurka. Stosy druków, kalki technicznej czy kartonów zastępuje dziś komputer. Często jest to laptop, dzięki czemu możemy zapomnieć o wiecznie zacinających się, wysuwanych blatach pod klawiaturę i miejscu na potężny monitor. Powinniśmy za to skupić się na ergonomii i komforcie.

 

Bardzo ważne jest wygodne krzesło z możliwością regulacji poziomu siedziska, kąta odchylenia oparcia oraz z niezbyt długimi podłokietnikami, które pozwolą dosunąć je do biurka. Dziś można takie dostać zarówno w stylu nowoczesnym, jak i dopasowanym do wnętrza w tradycyjnej aranżacji.

 

W gabinecie nie może też oczywiście zabraknąć regałów oraz pojemnych szuflad, najlepiej wyposażonych w przekładki. Wszak komputerowi zwykle towarzyszy drukarka – domowy „producent” formularzy, notatek, projektów czy zdjęć. Ważne jest też precyzyjne oświetlenie, górne i boczne, z możliwością regulacji kąta padania i natężenia światła, a także przesłona na okno, która pozwoli dawkować słoneczny blask.

 

Ciąg dalszy artykułu w wydaniu papierowym „Wnętrza 2010”

Pozostałe artykuły

Prezentacje firmowe

Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!