Ceramika Paradyż prezentuje swoje nowości

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 6-9 minut
aktualizacja: 2009-10-28 11:46:36
Ceramika Paradyż prezentuje swoje nowości
Październik jest bardzo pracowity w branży płytek ceramicznych. W tym miesiącu odbywają się dwie duże imprezy, na których Ceramika Paradyz, jako jedyna polska firma z branży, pojawiła się ze swoja ekspozycją. Pierwsza z nich to Międzynarodowe Targi Ceramiki Budowlanej i Wyposażenia Łazienek CERSAIE w Bolonii, a druga to Festiwal Łódź Design 2009.

Dla Grupy Paradyż to już dziewiąte Międzynarodowe Targi CERSAIE w Bolonii, na których reprezentuje polski rynek płytek ceramicznych. Tegoroczna edycja, która miała miejsce w dniach 29 września - 3 października potwierdziła swój status najważniejszej międzynarodowej wystawy branżowej, gromadząc w Bolonii ponad tysiąc producentów płytek, armatury i akcesoriów łazienkowych. We wstępnych szacunkach organizatorzy podają, że w tym roku targi odwiedziło blisko 80 tysięcy zwiedzających z ponad 130 krajów świata.

 

Ceramika Paradyż prezentuje swoje nowości W branży wyposażenia wnętrz niezwykle ważne jest, aby na bieżąco analizować ofertę rynkową, poszukiwać inspiracji oraz wyznaczać nowe kierunki rozwoju. CERSAIE pozostaje najważniejszą imprezą w Europie, prezentującą trendy na rynku płytek ceramicznych - swoistą zapowiedzią nowości we wzornictwie i rozwiązaniach technologicznych.

Grupa Paradyż po raz kolejny udowodniła, iż światowe nowości mogą być dyktowane nie tylko przez producentów z Włoch czy Hiszpanii, ugruntowując tym samym swoją wiodącą pozycję wśród krajowych producentów.

 

Jak co roku, Grupa Paradyż kreując przestrzeń firmowego stoiska, zaprezentowała nowe propozycje wzornicze oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne wpisujące się w światowe trendy.

Kolekcja Caledonia – rektyfikowana płytka podłogowa w formacie 60x60 cm doskonale odzwierciedla panujący w modzie trend graficznego pop-artu - jej minimalistyczne wzornictwo oraz monochromatyczna kolorystyka czerni i bieli podkreślone zostały delikatną strukturą.

Kolejna nowość to Palette i Fabri – esencja romantyzmu w klasycznym formacie 30x60 cm. Propozycja charakteryzująca się pastelową kolorystyką oraz delikatnym kwiatowym wzorem insert i listew, gdzie subtelny efekt obrazu malowanego wodną akwarelą uzyskano dzięki zastosowaniu technologii druku cyfrowego. Grupa Paradyż jako jedyny producent w Polsce stosuje tę nowoczesną technikę zdobienia.

Brilancer, Onicer i Caracer - stworzone specjalnie na targi Cersaie - to trzy ekskluzywne kolekcje ściennych płytek rektyfikowanych, występujące w popularnym formacie 29.5x59.5 cm. Brilancer – elegancka propozycja w stylu glamour, w której jako elementy zdobnicze zastosowano kryształy Svarowskiego.

Delikatnie prążkowana biało-czarna kolorystyka płytek pozwala na wyeksponowanie szlifu kamienia i wydobycie refleksów świetlnych z kryształu oraz brokatu zatopionego w listwach i mozaikach murano. Caracer – kolekcja czerpiąca ze stylistyki lat 60-tych, gdzie królowały beż i złoto - struktura płytki i charakterystyczne przetarcia na wypukłym wzorze z granilii nawiązują do faktury materiału.

Płytka bazowa imituje powierzchnię marmuru, ciekawe połączenie listew murano wzmacnia efekt delikatnie zamglonego wzoru kwiatowego. Onicer – najbogatsza propozycja Grupy Paradyż wyeksponowana na całej powierzchni zewnętrznej ściany stoiska targowego. Pistacjowo-kremowa kolorystyka o bogatym neobarokowym zdobnictwie i nieskończonej możliwości indywidualnych aranżacji, dzięki modularnym dekoracjom i zróżnicowanym listwom.

Oksydowana powierzchnia płytek daje nietuzinkowy efekt perłowej poświaty stworzonej na strukturze marmuru, granilia na dekoracjach sprawia wrażenie trójwymiarowości wzorów.

Blash łączy delikatność motywów florystycznych w dekoracjach i wyrazistość struktury drewnianego forniru w płytkach podstawowych.

Bashira, Kasmire to propozycje skierowane głównie na rynek wschodni – o zdecydowanej kolorystyce i bizantyjskim wzornictwie w formacie 25x44 i 33.3x33.3 cm.

Technika druku cyfrowego we wzornictwie płytek ceramicznych

Technika druku cyfrowego na Łódź Design 2009

W centrum Festiwalowym w Łódź Art Center, przy ulicy Tymienieckiego 3, w jednej z sal znajduje ekspozycja Grupy Paradyż autorstwa architekt Joanny Sokołowskiej. Sala została podzielona na dwie części – produkcyjno - przemysłową oraz designerską.

 

W części designerskiej pokazane zostały bardzo szerokie możliwość technologii druku cyfrowego we wzornictwie płytek ceramicznych, także z powierzchnią strukturalną. Grupa Paradyż dysponuje tą techniką, jako jedyny producent płytek ceramicznych w Polsce i jeden z nielicznych na świecie.

 

Istotą innowacyjności tej technologii jest możliwość nadrukowania dowolnej grafiki na każdą powierzchnię płytki, również strukturalną.

Przygotowanie grafiki odbywa się na pojedynczej bitmapie, dzięki czemu drukowany obraz jest scalony, bardziej dokładny, a kolorystyka znacznie bogatsza. Pozwala to na osiągnięcie precyzyjnych efektów wzorniczych, niemożliwych do osiągnięcia przy wykorzystaniu metod tradycyjnych.

Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!

 

Firma powiązana:
Ceramika Paradyż

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły