Piotr Żyła stawia na ogrzewanie pompą ciepła

Artykuł promocyjny
Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Piotr Żyła stawia na ogrzewanie pompą ciepła

Życie skoczka narciarskiego to nieustanny wysiłek. Długie godziny treningów, rywalizacja i częste rozłąki z rodziną stanowią ogromne wyzwanie. Jak zatem zadbać o komfort podczas krótkich wizyt w domu pomiędzy kolejnymi zawodami? Piotr Żyła znalazł odpowiedź i na to wyzwanie.

aktualizacja: 2023-11-17 05:28:58

Nowo wybudowany dom o powierzchni 150 m2 ma konstrukcję szkieletową. Żeby zapewnić w nim komfort cieplny oraz ciepłą wodę użytkową przez cały rok, zainstalowano w nim pompę ciepła Panasonic Aquarea o mocy 5 kW. Taka - niewysoka przecież moc - w zupełności wystarcza, bo budynek jest dobrze izolowany i ma niewielkie zapotrzebowanie na ciepło. Co więcej, pompa ciepła doskonale współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, dzięki czemu dom stał się praktycznie niezależny energetycznie.

Dlaczego wybrał rozwiązanie typu All in One?

Pierwotnie w projekcie budynku przewidziano ogrzewanie kotłem elektrycznym. Jednak, Piotr Żyła zdecydował się na bardziej ekonomiczne źródło ciepła. Przeprowadzona analiza opłacalności, uwzględniająca charakterystykę energetyczną budynku, wyraźnie pokazała bowiem, że pompa ciepła będzie 3-4 razy tańsza w eksploatacji.

Wybrano pompę ze zintegrowanym zasobnikiem ciepłej wody użytkowej, czyli typu All in One. Dzięki temu udało się znacząco ograniczyć przestrzeń potrzebną do zamontowania urządzenia. Co ważne, na pompę nie musimy wygospodarowywać osobnego pomieszczenia, np. (kotłowni). W jej przypadku nie potrzeba komina, doprowadzenia powietrza, określonego sposobu wentylacji (można zdecydować się także na rekuperator). Ponieważ pompa typu All in One zajmuje tylko tyle miejsca co lodówka, ostatecznie umieszczono ją w spiżarni.

Piotra Żyłę przekonały nie tylko potencjalne oszczędności, ale także pozytywne doświadczenia znajomych, którzy użytkują pompę ciepła w swoich domach od kilku sezonów. Jedną z takich osób jest Dawid Kubacki, który z dużym zadowoleniem zastąpił swój wcześniejszy kocioł na paliwo stałe nowoczesną pompą ciepła Panasonic. Dawid, oprócz finansowych korzyści, które przyniosła mu ta modernizacja, jako kluczowe zalety tego rozwiązania wymienia również bezobsługowość instalacji oraz możliwość zdalnej kontroli i dostosowywania parametrów systemu za pomocą intuicyjnej aplikacji mobilnej.

Jakie korzyści?

Każdy użytkownik ma odmienne preferencje, jeśli chodzi o komfort cieplny w swoim domu. W tym kontekście pompa ciepła Panasonic, którą zainstalował Piotr Żyła, jest niezwykle elastycznym rozwiązaniem, umożliwiającym dostosowanie parametrów pracy do oczekiwań mieszkańców. Ta elastyczność była dodatkowym atutem dla Piotra. Dzięki pompie ciepła skoczek może szybko regulować temperaturę w swoim domu oraz utrzymywać określone parametry przez cały rok, nawet będąc poza domem. Przyjazna w obsłudze aplikacja Smart Cloud umożliwia bowiem zdalne sterowanie systemem przez Internet. Dzięki temu, nawet nie będąc w domu, można stale monitorować temperaturę. Zaś jej obniżenie, jeżeli np. nikogo nie ma w budynku, pozwala uzyskać dodatkową oszczędność energii.

Pompa ciepła, którą Piotr Żyła zainstalował w swoim domu rok temu, okazała się niezwykle wydajnym urządzeniem. Przez cały sezon grzewczy zużyła zaledwie około 1400 kWh energii elektrycznej. W tych samych warunkach pracy, gdyby zastosować kocioł elektryczny, zużycie energii byłoby czterokrotnie większe. To potwierdza nie tylko ekonomiczną korzyść wynikającą z wyboru pompy ciepła, ale także jej efektywność w porównaniu do innych metod ogrzewania.

Dostarczany wraz z pompą ciepła moduł internetowy otwiera nowe możliwości dla użytkowników. Pozwala on nie tylko na sterowanie z dowolnego miejsca na świecie, ale również na zdalny dostęp serwisowy dla firmy instalacyjnej (Aquarea Service Cloud). Dzięki stałemu połączeniu internetowemu z urządzeniem, instalator może niemal natychmiastowo wykryć ewentualne nieprawidłowości w jego działaniu i podjąć odpowiednie kroki naprawcze, nawet zanim użytkownik zauważy wystąpienie awarii. To innowacyjne rozwiązanie przyspiesza proces diagnozy i naprawy, zapewniając użytkownikom większy komfort i pewność działania ich systemu grzewczego.


Panasonic Heating & Cooling Solutions
ul. Wołoska 9, 02-583 Warszawa
infolinia 800 080 911
www.aircon.panasonic.pl

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły