Budujemy Dom

Firma SIG uruchomiła platformę e-commerce

Artykuł na: 4-5 minut

SIG, międzynarodowa firma z sektora dostaw materiałów budowlanych, uruchomiła największą na rynku budowlanym, kierowaną do Klientów biznesowych platformę e-commerce. Jej celem jest ułatwienie zakupów dotychczasowym klientom, a także zwiększenie dotarcia do nowych grup docelowych. Nowoczesny system sprzedaży online potwierdza ugruntowaną pozycję marki na tym rynku.

Firma SIG uruchomiła platformę e-commerce

Platforma e-commerce rozwijana jest w metodologii zwinnej, dlatego w pierwszej kolejności oferuje funkcjonalności, które zostały wskazane uczestniczących w fazie pilotażowej Klientów jako najistotniejsze. Wśród nich znajdują się m.in.: łatwy dostęp do indywidualnych cen wynikających z umów, do informacji o stanach magazynowych, szczegółowe dane produktów, zdjęcia i dokumentacje techniczne. Platforma daje również możliwość tworzenia list zakupowych oraz dokonania ponownego zamówienia jednym kliknięciem.

 

Klienci mogą wybrać zamówienie z dostawą i możliwością rozładunku HDS (samochód z dźwigiem/żurawiem), jak również opcję z odbiorem osobistym w jednym z 50 oddziałów firmy w całej Polsce. Ponadto, dla klientów SIG utworzona została infolinia, odpowiednio przygotowana do wsparcia przy dokonywaniu zakupów e-commerce.

 

Jako największy wyróżnik możemy podać mocną indywidualizację platformy SIG i jej dostosowanie do potrzeb naszego klienta. Przejawia się to np. indywidualnymi cenami wynikającymi z poszczególnych umów, czy też dedykowanymi funkcjonalnościami dla branży budowlanej – mówi Bartosz Pilch, E-commerce Dyrektor w firmie SIG.

 

Klienci, którzy zetknęli się z systemem w czasie testów, bardzo go sobie chwalą. Dzięki niemu zakupy stają się bardziej przyjazne, intuicyjne i przede wszystkim ogólnodostępne - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Przykłady z pilota pokazują, że bardzo cenna jest możliwość dokonywania zakupów w najbardziej dogodnym dla klienta czasie, nawet wczesnym rankiem, późnym wieczorem czy w niedzielę, , kiedy stacjonarne oddziały mogą być jeszcze lub już zamknięte. Dodatkowo, poprzez integrację z systemem ERP zapewniany dostęp do oferty w cenach wynikających z ich indywidualnych umów – dodaje.

Bartosz Pilch, E-commerce Dyrektor w firmie SIG
SIG, jako firma o międzynarodowym zasięgu, widzi zmiany zachodzące na rynkach rozwiniętych z nieco szerszej perspektywy. Obserwując, jak rozwija się sprzedaż przez internet w Polsce oraz mając świadomość dystansu, który wciąż dzieli nas w tym względzie do krajów takich jak Wielka Brytania, Niemcy czy Holandia, upatruje w kanale e-commerce szansę na dalszy rozwój.

 

Platforma e-commerce ma na celu również ułatwienie funkcjonowania pracownikom stacjonarnych oddziałów firmy SIG. Jednocześnie w perspektywie czasu zakładamy, że w związku ze wzrostem liczby Klientów dzięki działaniom internetowym, może pojawić się konieczność zwiększenia liczby osób obsługujących i realizujących zamówienia w poszczególnych punktach. Założenia te opieramy na przykładach firm działających w podobnym modelu biznesowym w innych krajach, oraz na wynikach badań i raportach rynkowych, zgodnie z którymi w przypadku zakupu materiałów budowlanych, możemy liczyć na tzw. Efekt ROPO (research online, purchase offline) polegający na poszukiwaniu informacji o produktach i ich dostępności w internecie przed zakupem w tradycyjnej placówce handlowej. Z drugiej strony efekt tzw. odwróconego ROPO pozwoli na rozwój sprzedaży w kanale internetowym, dzięki informacjom pozyskanym w tradycyjnych miejscach sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż online oraz tradycyjna będą się nawzajem uzupełniały, a współpraca między nimi pozwoli nam na osiągnięcie synergii i wygeneruje dodatkową wartość dodaną – uzupełnia Bartosz Pilch.

 

E-commerce to nie tylko sprzedaż przez witrynę internetową. To cały łańcuch wartości, którego prawidłowa konstrukcja z pewnością wpłynie na zwyczaje zakupowe klientów, również w branży budowlanej, która z biegiem czasu będzie się zmieniać, zwłaszcza że coraz więcej w niej osób z pokolenia, dla którego komputer i internet są nieraz bardziej naturalne, niż kartka i długopis. Zwiększająca się popularność zakupów internetowych z pewnością nie ominie także sektora rynku materiałów budowlanych. SIG przewiduje w tej branży coroczny wzrost kanału sprzedaży internetowej.

Firma powiązana: SIG Sp. z o.o.
aktualizacja: 2017-01-25

Dodaj komentarz

21. edycja konferencji Monitoring Rynku Budowlanego - podsumowanie
21. edycja konferencji Monitoring Rynku Budowlanego - podsumowanie 7 listopada 2018 r. w Warszawie odbyła się 21. edycja konferencji Monitoring Rynku Budowlanego. Wydarzenie było zorganizowane przez ASM i ...
Dom w dipladeniach - nowoczesny, ekonomiczny i funkcjonalny
Dom w dipladeniach - nowoczesny, ekonomiczny i funkcjonalny "Dom w dipladeniach" to jedna z nowości w ofercie Biura Projektów ARCHON+. Zwraca uwagę oryginalną formą bryły oraz efektownym, odpowiadającym ...
Targi BUDMA 2019 mocno międzynarodowe! Tu trzeba się pokazać z jak najlepszej strony
Targi BUDMA 2019 mocno międzynarodowe! Tu trzeba się pokazać z jak najlepszej strony Bez fałszywej skromności możemy powiedzieć, że w Centralnej Europie nie ma lepszego miejsca dla przedsiębiorców z branży budowlanej poszukujących ...

Adaptacja poddasza na użytkowe w domu parterowym

Decydując się na budowę domu parterowego, warto na etapie wyboru projektu rozważyć możliwość późniejszej adaptacji poddasza na użytkowe. Bazując na projekcie zawierającym dwa warianty użytkowania, zapewniamy sobie w przyszłości bezproblemową adaptację strychu na cele mieszkalne.

Budujemy Dom 10/2018

Tematem tego numeru jest budowa domu dla alergika. Spełniając kilka warunków można znacznie ulżyć tym mieszkańcom nowego domu, którzy borykają...

Tylko 9,95 zł

Klub Budujących Dom


Wypełniaj ankiety i zbieraj punkty
na bezpłatną prenumeratę
i inne nagrody

  • Polecamy również
    Czas na Wnętrze Dom Energooszczędny Vademecum ABC Budowania Dom Polski Wnętrza Twój Dom Twój Styl
Wydanie tabletowe
Przeczytaj najnowsze wydanie magazynu Budujemy Dom
Magazyn BudujemyDom
Zamów cotygodniowy poradnik
Cotygodniowy poradnik
W każdy czwartek otrzymasz darmowy poradnik budowlany, a w nim:
- aktualności z rynku budownictwa jednorodzinnego,
- porady budowlane,
- najciekawsze tematy z forum.budujemydom.pl
i odbierz prezent
Odbierz prezent
Zapisz się do bezpłatnego poradnika BudujemyDom.pl i pobierz GRATIS elektroniczne wydanie miesięcznika "Czas na Wnętrze".