Napęd elektryczny umieszczony jest pod sufitem (fot. Hörmann) |
Szyna mocowana jest do sufitu, a jej długość wynosi około 250-400 cm. Na końcu szyny – w pewnej odległości za skrzydłem bramy garażowej – umieszczona jest głowica. Pod obudową głowicy kryje się silnik zasilany napięciem 12 lub 24 V, transformator, oświetlenie i centrala sterująca.
Do zamocowania napędu niezbędny jest garaż o odpowiedniej głębokości. Ważne jest również nadproże o wysokości umożliwiającej montaż głowicy napędu (min. 30-35 cm).
Praktycznie każdą bramę można wyposażyć w napęd elektryczny, a na wybór odpowiedniego modelu mają wpływ takie czynniki, jak powierzchnia bramy i częstotliwość jej otwierania.
|
Wszystkie bramy mogą być otwierane za pomocą pilota (fot. Normstahl) |
Napędy elektryczne do bram uchylnych i segmentowych uruchamia się przyciskiem, kluczykiem, zamkiem kodowym lub falami radiowymi.
Bardzo wygodnym rozwiązaniem, docenianym przez użytkowników zwłaszcza w deszczowe dni, jest napęd uruchamiany drogą radiową – sygnał wysłany z pilota jest odbierany przez odbiornik w garażu.
W celu zwiększenia zasięgu pilota (nawet do 400 m) do odbiornika można podłączyć antenę (montowaną na zewnątrz garażu). Po wjeździe do garażu i opuszczeniu bramy zapala się oświetlenie zintegrowane z głowicą napędu (po określonym czasie oświetlenie wyłącza się).
Rozbudowane systemy sterowania i programowania oprócz bramy garażowej otwierają też bramę wjazdową i włączają oświetlenie zewnętrzne domu.
Proces programowania napędu umożliwia automatyczne lub ręczne ustalenie położeń krańcowych, regulację czułości modułu przeciwzgnieceniowego (układ zatrzymujący bramę, jeśli napotka ona na swojej drodze przeszkodę).
Pilot z możliwością zamocowania wewnątrz samochodu za pomocą uchwytu. (fot. Nice) |
Znacznie droższym rozwiązaniem jest fotokomórka, która zatrzyma bramę w momencie, gdy osoba lub przedmiot znajdzie się w strefie zagrożenia.
Napędy wyposażone są również w funkcję delikatnego startu i domknięcia bramy, co zapobiega jej uszkodzeniu. Po uruchomieniu skrzydło rusza wolno, osiąga standardową prędkość, a po pewnym czasie zwalnia, domykając bramę delikatnie i cicho.
W przypadku braku napięcia bramę można odblokować od wewnątrz – pociągając za cięgło znajdujące się przy szynie prowadzącej.
Jeżeli garaż nie ma oddzielnego wejścia należy zadbać o to, aby instalator zamontował linkę stalową przymocowaną do klamki bramy.
Klamka powinna być wtedy zabezpieczona zamkiem z wkładką patentową. Innym rozwiązaniem jest zestaw zasilania awaryjnego na baterię.
Aleksander Rembisz
Zdaniem naszych Czytelników
Gość basista
25 Sep 2012, 18:55
na szczęście to żaden problem zgrać dwa napędy w jednym pilocie. długo nie miałem napędu w garażu, ale wreszcie jest i wszystko otwieram guziczkiem. wielka wygoda..
Gość dante
30 Jul 2012, 11:16
Napędy bardzo, ale to bardzo ułatwiają życie. nie trzeba wysiadać z samochodu żeby odsunąć bramę wjazdowa, następnie otworzyć brane garażową... z napędem odbywa się wszystko szybciej i prościej... odpowiednie zaprogramowanie i wjazd lub wyjazd z garażu i posesji nie sprawia ...
retrofood
30 Oct 2011, 00:14
Tutaj macie wszystko:http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewforum...p;tylko_dzial=1
daggulka
29 Oct 2011, 22:50
doprawdy nie wiem jak szukałeś , ze znalazłeś jedną opinie .... dwie sekundy zajęło mi wyszukanie w google więcej ... wpisałam tylko "napędy do bram HATO" ...http://www.google.pl/#hl=pl&sugexp=kjr...ih=599&bs=1
Edek G.
29 Oct 2011, 22:44
Wygląda na to ,że te chińskie siłowniki nie są zbyt znane...Jeszcze wciąż szukam jakiś opinii choć coraz bardziej skłaniam się do zakupu czegoś bardziej popularnego.
Edek G.
30 Sep 2011, 19:30
Czy słyszeliście jakieś opinie o napędach do bram o nazwie HATO? Pytam bo to są chińskie napędy, w których podobno często padają sterowniki, pilot się zawiesza i trzeba na nowo programować. To jest na razie jedna opinia jaką znalazłem...
Gość krzysiek
28 Jan 2011, 22:37
bzdury pablo piszesz, każdy przycisk to kanał w nice i oczywiście że są 4 kanałowe, nawet 240 kanałowe w systemie niceway. Jaki tradycyjny pilot ?? jaki zamawiasz taki masz tutaj nie ma tradycji :) nie wprowadzaj ludzi w błąd..
Gość pablo
24 Sep 2010, 10:49
Tradycyjny pilot NICE ma dwa przyciski i jest jednokanałowy, dwukanałowy ma cztery przyciski - nie znalazłem na ich stronie naklejanego czteroprzyciskowego.
Gość słony
24 Sep 2010, 10:46
Jak dwa przyciski to jest dwukanałowy chyba?.
Gość on_wawa
24 Sep 2010, 10:45
Jak jednokanałowy do nie podłączysz napewno zresztą jak dwu - pewnie też nie:).
Gość Franek
24 Sep 2010, 10:44
Wynalazek jak wynalazek, ciekaw jestem czy można podłączyć ten pilot do automatu firmowego bramy garażowej Normstahla? Bramę ogrodzeniową napędza Nice..
Gość Olek
10 Apr 2009, 12:51
To jest dobry wynalazek ;) . Prosta instalacja, nie wymaga wielkiego "rusztowania", monter sie postaral i sluzy mi juz ze trzy lata. Mam Faac d600 oczywiscie z pilotem ;) . Chodzi cicho, nie trzaska-ma dobe zwolnienie zaprogamowane-raz ustawic i juz. Nawet w zimie chodzil mi lepiej niz samochod ...