Segmentowa brama garażowa z dekorem

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Segmentowa brama garażowa z dekorem

W poprzednich garażach założyłem bramy segmentowe górne i w ostatnim zrobiłem tak samo. Po prostu - nie zmieniam tego, co się sprawdza - mówi Marek, Czytelnik Budujemy Dom, który górną segmentową bramę użytkuje od 2018 r.

aktualizacja: 2021-10-25 08:54:11

Garaż:

  • W bryle budynku, na dwa samochody, powierzchnia 40 m2; ogrzewany.
  • Brama garażowa: segmentowa, górna; wymiary 5200 × 2350 mm; wykonana ze stali ocynkowanej o grubości 0,5 mm i wykończona laminatem drewnopodobnym; wewnątrz segmentów pianka PU o grubości 60 mm.
  • Napęd - z paskiem kewlarowym, siła uciągu 1000 N, system wykrywania przeszkody, wolne domykanie, blokada dociskowa.
  • Sterowanie - trzy piloty dwukanałowe i przycisk na ścianie.

Decyzja: To nie jest moja pierwsza brama od tego renomowanego producenta! Wybieram jego wyroby, bo są niezawodne. W poprzednich garażach założyłem bramy segmentowe górne i w ostatnim zrobiłem tak samo. Po prostu - nie zmieniam tego, co się sprawdza. Powtarzam także jeden szeroki wjazd. Obecny ma 5 m i umożliwia łatwe manewrowanie autami na dwóch miejscach parkingowych. Wygoda jest najważniejsza. Szkoda pieniędzy na dwoje wrót i parę napędów.

Odwrotnie podchodzę do jakości napędu - zawsze kupuję mocny, ze wszystkimi funkcjami i kilkoma pilotami. Najbardziej liczą się dla mnie funkcje związane z bezpieczeństwem użytkowania oraz ochroną przed włamaniem, po montażu wrót elektryk podłączył je jeszcze do domowego alarmu.

Wcześniej z katalogu wybrałem model ocieplony pianką PU o grubości 60 mm, z dobrym parametrem tłumienia dźwięku Rc, laminatem imitującym drewno. Dodałem dekor ze stali nierdzewnej w kształcie łuku, identyczny jak na drzwiach wejściowych. Producent wykonał go na zamówienie.

Bramę o szerokości 5,20 m podnosi i opuszcza mocny wielofunkcyjny napęd (1000 N)
Bramę o szerokości 5,20 m podnosi i opuszcza mocny wielofunkcyjny napęd (1000 N).

Segmentowa brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:

  • Podczas budowy dopilnowałem prawidłowego przygotowania otworu wjazdowego i doprowadzenia dwużyłowego przewodu do napędu i przycisku na ścianie. Wrota założyłem po otynkowaniu garażu, przykryciu gresem posadzki, utwardzeniu podjazdu. Nie zawiodłem się na termoizolacji i szczelności bramy - przez ostatnie dwie zimy temperatura w garażu wynosiła nie mniej niż +14°C, choć ma ekspozycję na wschód, a z tej strony wieją mroźne wiatry. Laminatu jeszcze nie myłem, jest czysty. Nie wyblakł od słońca, dobrze imituje drewno. Aplikacja ze stali ładnie dekoruje wjazd i nawiązuje do głównego wejścia.

  • Uciąg 1000 N, pasek kewlarowy, mocne sprężyny i czyste prowadnice aluminiowe sprawiają, że skrzydło podnosi się i opuszcza prawie bezszelestnie. Radzę kupić możliwie najwyższy model napędu, bo to inwestycja w wygodę na lata. W pierwszym domu miałem mechanizm łańcuchowy, który hałasował, a po latach wręcz rzęził. Kolejne były wyposażone w pasek kewlarowy, który pracuje ciszej. W obecnym modelu można ustawić szybkość poruszania się wrót na 22 cm/s, więc kolega instalator wykorzystał tę opcję. Kiedy pilotem otwieram bramę wjazdową na działkę, następnie garażową, nie czekam na wjazd pod dach. Oprócz sterowania pilotami, często operuję przyciskiem na ścianie. Ten rodzaj wyposażenia polecam, bo podnosi komfort obsługi.

Koszty segmentowej bramy garażowej z napędem:

  • brama z napędem i montażem 9600 zł.

Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Wrota segmentowe dekoruje łuk ze stali nierdzewnej.

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły