Budujemy Dom
Stan surowy / Okna i drzwi / Aktualności

Oknoplast zaangażowany w projekt ekskluzywnego kalendarza La Dolce Vita

16 grudnia 2015 r. w Ambasadzie RP we Włoszech odbyła się premiera wyjątkowego projektu, ekskluzywnego kalendarza "La Dolce Vita". Jest on trafnym przykładem pokazywania Polski w wyjątkowo eleganckiej odsłonie.

Giuseppe Bengivenga - Szef Rynku Włoskiego, Piotr Stokłosa - fotograf, Mikołaj Placek - Prezes Zarządu Oknoplast

Prestiżowy kalendarz powstał z inicjatywy Ambasadora RP we Włoszech, Pana Tomasza Orłowskiego oraz światowej sławy fotografa, Piotra Stokłosy. Do współpracy zaproszono polskich przedstawicieli świata mody, m.in. top modelkę Olę Rudnicką, a także projektantów: Gosię Baczyńską, Bohoboco, Dawida Wolińskiego czy markę La Mania. Wyjątkowe przedsięwzięcie wsparły znane Włochom marki: Oknoplast oraz Dr Irena Eris.

Ideą projektu jest potrzeba połączenia siły polskiej tradycji z nowoczesnym spojrzeniem w przyszłość. Autorzy projektu podkreślają, że taka jest wizja polityki, a także potrzeba społeczeństwa, w którym żyjemy. To najlepszy sposób by zachować tożsamość, a jednocześnie patrzeć w przyszłość i otwierać się na świat. Projekt jest fuzją tych dwóch elementów. Z jednej strony stałości, odniesienia do długiego trwania, przedstawionego przez zabytkowy budynek Ambasady, z drugiej strony zaś nowoczesną kreatywność polską, która rodzi się z młodości, otwarcia, ambicji i piękna.

Ekskluzywny kalendarz jest dobrze znany nie tylko we Włoszech, ale także w Paryżu, gdzie kilka lat temu zrodził się pomysł jego realizacji. Scenerią do zdjęć były piękne pomieszczenia XVIII-wiecznego budynku ambasady, jednego z najpiękniejszych w stolicy Francji. Po przyjeździe do Wiecznego Miasta, Tomasz Orłowski jako ambasador RP we Włoszech postanowił kontynuować projekt i zaprezentować włoskiej publiczności ten sam typ skojarzeń z Polską, ale w oparciu o placówkę rzymską. Idea pozostała taka sama: w pięknej polskiej rezydencji dyplomatycznej przedstawiać piękno nowoczesnej polskiej kreacji.

Nie bez powodu zaangażowaliśmy się w projekt nazywany potocznie "dyplomatycznym kalendarzem Pirelli". Z jego ideą wiąże się również przewodnie hasło Oknoplast. Patrzymy w przyszłość, również polską przyszłość. W końcu Polska to kraj innowacji, bogatej historii oraz wybitnych talentów, a świadectwem tych wartości jest prezentacja kalendarza "La Dolce Vita". W temacie mody rynek włoski jest bardzo wymagający – to stolica najbardziej wyszukanego designu. Jestem przekonany, że projekt kalendarza ambasady, a tym samym polskiej sztuki, zostanie doceniony przez Włochów. Marka Oknoplast z rynkiem włoskim związana jest już od 10 lat, a Półwysep Apeniński jest naszym głównym rynkiem eksportowym. Wybraliśmy go bardzo świadomie. Przykładamy ogromną wagę do estetyki naszych produktów, a Włosi to właśnie w nas uwielbiają. – powiedział Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Grupy Oknoplast.

Oknoplast swoją pozycję drugiego co do wielkości dostawcy stolarki na Półwyspie Apenińskim oraz najbardziej rozpoznawalnego producenta okien wypracował w ciągu 10 lat. Swój sukces w Italii zawdzięcza wysokiej jakości produktom, a także przemyślanym krokom w działaniach marketingowych. Okna polskiego producenta wyróżnia unikatowy design, zorientowany na zmieniające się potrzeby klienta i będący połączeniem ekonomii i ergonomii użytkowania.

Ekskluzywne, limitowane wydanie kalendarza zostanie wręczone wybitnym przedstawicielom świata polityki, kultury, członkom korpusu dyplomatycznego, przyjaciołom Polski i naszej Ambasady. Niezwykłe przedsięwzięcie powstało w oparciu o motto, będące przepisem na dobry rok, który przepisała Catherine Elisabeth Goethe swojemu synowi Johannowi Wolfgangowi:

Wziąć dwanaście miesięcy, obmyć je dobrze do czysta z goryczy, chciwości, pedanterii i lęku i podzielić każdy miesiąc na 30 albo 31 części, tak żeby zapasu starczyło akuratnie na rok. Każdy dzionek przyrządza się oddzielnie, biorąc po jednej części pracy i dwie części wesołości i humoru. Dodać do tego trzy kopiaste łyżki optymizmu, łyżeczkę tolerancji, ziarnko ironii i szczyptę taktu. Następnie masę tę polewa się obficie miłością. Gotowe danie ozdobić bukiecikami małych uprzejmości i podawać codziennie z pogodą ducha.

Firma powiązana: OKNOPLAST Sp. z o.o.
aktualizacja: 2016-09-30

Dodaj komentarz

Czy okna z PCW mogą być szkodliwe dla człowieka i środowiska?

Polichlorek winylu (skrót PVC lub PCW) to nie jest materiał nowy i słabo przebadany. PCW to jeden z najstarszych i najbardziej poznanych i zbadanych tworzyw sztucznych Profile okienne m.in. VEKA są wykonane z utwardzonego polichlorku winylu i dodatków, takich jak dwutlenek tytanu, kreda, czyli węglan wapnia oraz stabilizatory zapobiegające przebarwieniom tj. uszkodzeniom termicznym białych profili PCW.

topowe produkty

Budujesz Dom - pomyśl o roletach Aluprof

Firma Aluprof, producent profili aluminiowych, dzięki swoim produktom pozwala stworzyć dom, w którym będziemy czuć się swobodnie, bezpiecznie, do którego z przyjemnością wrócimy po trudach dnia wiedząc, że zawsze można znaleźć w nim spokój, azyl i harmonię.
Najbardziej znane marki
Profile okienne - ranking rozpoznawalności firm i produktów
Okna połaciowe - ranking rozpoznawalności firm i produktów
Krispol wspiera SOS Wioski Dziecięce
Krispol wspiera SOS Wioski Dziecięce Trudno sobie wyobrazić co czują dzieci, które muszą opuścić dom rodzinny, niepewne swego losu czekają na decyzję sądu. Takimi dziećmi ...
Nowe logo firmy DRUTEX
Nowe logo firmy DRUTEX DRUTEX, wiodący producent okien pionowych w Europie, odświeża swoją markę, poprzez wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej. Rebranding ...
Schüco VentoPlus - wymiana powietrza pod kontrolą
Schüco VentoPlus - wymiana powietrza pod kontrolą W sezonie jesienno-zimowym rozszczelniamy okna i wietrzymy pomieszczenia, co wiąże się z dużą utratą ciepła. Efektywną wentylację przy ...

Czytaj na tabletach gratis
Czas na Wnętrze Budujemy Dom T3 Młody Technik
Zamknij okno x
Newsletter
Zapisz się do naszego bezpłatnego newslettera i otrzymuj najświeższe
informacje prosto na Twoją skrzynkę e-mailową.
Budujemy Dom - wersja elektroniczna gratis!
Zapisz się na bezpłatny newsletter BudujemyDom.pl, a otrzymasz najnowszy numer miesięcznika Budujemy Dom w wersji elektronicznej.     
Dlaczego warto się zapisać?
W każdy czwartek otrzymasz darmowy poradnik budowlany na swój email, a w nim:
- aktualności z rynku budownictwa jednorodzinnego;
- porady budowlane;
- najciekawsze tematy z forum.budujemydom.pl; - zapowiedź raportu miesiąca dostępnego w serwisie w pełnej wersji.
Zapisz się do newslettera
Klub Budujących Dom


Wypełniaj ankiety i zbieraj punkty
na bezpłatną prenumeratę
i inne nagrody

  • Polecamy również
    Czas na Wnętrze Vademecum Domu Energooszczędnego ABC Budowania Dom Polski Wnętrza Twój Dom Twój Styl
Wydanie tabletowe
Newsletter BudujemyDom.pl
Zapisz się do naszego bezpłatnego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje prosto na Twoją skrzynkę e-mailową.
Miesięcznik Budujemy Dom - wersja elektroniczna gratis!

Zapisz się na bezpłatny newsletter BudujemyDom.pl, a otrzymasz najnowszy numer miesięcznika Budujemy Dom w wersji elektronicznej.

Dlaczego warto się zapisać?
W każdy czwartek otrzymasz darmowy poradnik budowlany na swój email, a w nim: aktualności z rynku budownictwa jednorodzinnego, porady budowlane, najciekawsze tematy z forum.budujemydom.pl, zapowiedź raportu miesiąca dostępnego w serwisie w pełnej wersji.
x