Brama wjazdowa:
- Przesuwna, jednoskrzydłowa, o szerokości 5 m.
- Skrzydło - wersja samonośna, wykonana z profili stalowych ocynkowanych zamkniętych.
- Słupki - stalowe, ocynkowane, o profilu zamkniętym, 10 × 10 cm.
- Fundament - o głębokości 1,20 m, liniowy, zbrojony.
Napęd:
- Przeznaczony do skrzydeł przesuwnych o wadze do 400 kg i szerokości do 6 m; moc 600 W; technologia RTS; temperatura pracy od -20 do +60°C; maksymalna ilość cykli na dobę 20; łagodny start i stop; poziom ochrony IP 44; kompatybilny z systemem inteligentnej automatyki domowej TaHoma.
- Sterowanie - 3 dwukanałowe piloty.
- Akcesoria - lampa ostrzegawcza, fotokomórki.
Decyzja: Kasia - Ze względu na ukośny podjazd (ma spory spadek od garażu w kierunku wjazdu), nie mogliśmy zastosować rozwieranej bramy dwuskrzydłowej. Tę jednoskrzydłową wykonaliśmy w końcowym etapie budowy domu. Wiedzieliśmy, że w przyszłości dodamy napęd, dlatego elektryk przygotował w budynku odpowiednie przyłącze. Nieco później, przed ułożeniem kostki na podjeździe, doprowadził przewody do ogrodzenia. Kiedy odbudowaliśmy domowy budżet, zamówiliśmy u kolegi automat i montaż. Zaproponował dobry bezusterkowy model, od renomowanego producenta. Zaufaliśmy mu.
Napęd do bramy przesuwnej - rady i przestrogi:
Darek: montaż napędu trwał krótko. Nie musieliśmy dokupować żadnych części, bo wszystkie niezbędne producent zawarł w zestawie fabrycznym. W trakcie wykonywania fundamentu pod bramę przesuwną, przygotowano z betonu postument (jest teraz zlicowany w wierzchem kostki brukowej), do którego kolega przykręcił (solidnymi śrubami) skrzynkę z motoreduktorem i przekładnią. Zastrzegł wtedy, żeby jej nie otwierać. Zapewnił, że w razie awarii przyjedzie bez zwłoki - nie zaszła jeszcze taka okoliczność, za wyjątkiem wyregulowania mechanizmu po wybrukowaniu podjazdu.
Zamówiliśmy trzy piloty, tylko nimi się posługujemy, chociaż jest możliwość korzystania z aplikacji na smartfon i systemu TaHoma. Model dwukanałowy wykorzystujemy do sterowania bramą wjazdową i garażową, to bardzo wygodne. Brama się otwiera z odległości 30 m. Chwilkę musimy zaczekać na pełne otwarcie. Przy starcie i końcówce cyklu, skrzydło zwalnia (tzw. miękki domyk). Brama porusza się w miarę cicho, nie dygoce.
Napęd nie kosztuje fortuny, a jest bardzo przydatny, warto go zatem założyć. Naszego jeszcze nie konserwowaliśmy. Wszystko świetnie działa, łącznie z listwą zębatą zamocowaną wzdłuż dolnej krawędzi skrzydła. W pilocie żony, który wozi w samochodzie, musiałem wymienić baterie.
Koszty zakupu napędu do bramy jednoskrzydłowej przesuwnej:
- napęd z montażem 3000 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Najpierw jednoskrzydłową bramę obsługiwano ręcznie, od 2020 r. automatycznie.
Dodaj komentarz